کد خبر: 207714 - تاریخ: پنج‌شنبه، 17 دسامبر 2020 - 09:20

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان:

تقویت پوشش گیاهی سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی جنگلی گیلان

– مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: تقویت پوشش گیاهی، غنی سازی، اصلاح و بازسازی در وسعت حدود سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی جنگلی این استان انجام می شود.

به گزارش خوبان، میرحامد اختری گفت: از این وسعت در سطح ۳۵۰ هکتار عملیات درختکاری و پرکردن حفره های خالی انجام می گیرد که البته در کاشت درخت در این اراضی جنگلی از گونه های بومی استفاده می شود.

وی با اشاره به افزایش سطوح جنگلی در گیلان به عنوان یکی از برنامه های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار داشت: افزایش ۱۲۰ هکتاری وسعت جنگلی در قالب این برنامه در دستور کار است.

اختری در ادامه با بیان اینکه گیلان در زراعت چوب در کشور پیشرو است، خاطر نشان کرد: زارعت چوب در شش هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی باغی استان جزو وظایف منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در برنامه ششم توسعه بوده و در حال انجام است.

وی بیان داشت: هم اکنون در اجرای برنامه زراعت چوب هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی باغی استان زراعت چوب انجام شده و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار جدید نیز به عنوان برنامه های این اداره کل در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به نقش مردم در حفاظت از اراضی جنگلی اظهار داشت: در حوزه منابع طبیعی نقش مردم و همکاری آنان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با یادآوری آتش سوزی های مختلف به ویژه طی ماه اخیر در شاندرمن و ماسال در گیلان خاطر نشان کرد: در مهار آتش سوزی های جنگل مردم همکاری خوبی با منابع طبیعی و آبخیزداری استان دارند.

وی عنوان کرد : علاوه بر همراهی مردم در حفظ منابع طبیعی ۴۰۲ نیروی قرق بان در حفاظت از جنگل ها فعالیت دارند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads