کد خبر: 207704 - تاریخ: پنج‌شنبه، 17 دسامبر 2020 - 09:05

با معرفی برگزیدگان؛

سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان به ایستگاه پایانی رسید

سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان با معرفی آثار و هنرمندان برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش خوبان، شامگاه چهارشنبه سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان در سایه شیوع کرونا و با رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا رشت برگزار شد.

این دوره از جشنواره به دلیل شیوع کرونا بدون حضور تماشاگر برگزار شد و از این دست اندرکاران برگزاری این جشنواره زمینه پخش آنلاین اجرای نمایش‌ها و همچنین اختتامیه از سایت آپارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای علاقه مندان فراهم شد.

«نادر برهانی مرند»، «اتابک نادری» و «سید وحید فخر موسوی» داوران مرحله نهایی سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استانی گیلان بودند که به مدت سه روز اجرای نمایش‌ها را تماشا و در پایان آثار و نفرات برگزیده در هر بخش را اعلام کرد.

آثار و نفرات برگزیده سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان به شرح زیر است:

*چهره پردازی: «علی کاظمی» برای نمایش «پلی از جنس شیشه»

*طراحی پوستر و بروشور: «هدی رسولی» برای نمایش‌های «لبخند باشکوه آقای گیل» و «بریده ها»

*طراحی لباس: «زهرا صدری» برای نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل»

*موسیقی: «علی پارسا» برای نمایش پلی از جنس شیشه» (تقدیر) و «آرش عشقی» برای «بریده ها»

*طراحی صحنه: «رضا فتوت خواه» برای نمایش «بریده ها»

*بازیگری زن:

«نازنین صابر» برای «خواب های شیشه ای» و «شقایق آقا محمدی» برای «بریده ها» از سوی هیئت داوران شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین «نگار خلاق» برای نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل» و «زهرا میری» برای نمایش «یک شب دیگر هم بمان سیلویا» از سوی هیئت داوران به صورت مشترک سوم شدند.

«راحله رحیمی» برای نمایش «پلی از جنس شیشه» جایزه نفر دوم و جایزه بهترین بازیگر زن این دوره از جشنواره به «الناز ابروش» برای نمایش «نگاتیو» اختصاص یافت.

*بازیگری مرد:

در این بخش جوایز جشنواره هیئت داوران ضمن تقدیر ویژه از «مجید پتکی» به خاطر نمایش «تذکره سپیده بانو و غلام سیاه» و «روزبه رئوفی» برای نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل»، آقایان «علیرضا عباسی» را برای نمایش «خواب های شیشه ای» و «مهدی مخبری» را نیز برای نمایش «پلی از جنس شیشه» به ترتیب به عنوان نفرات سوم و دوم این بخش انتخاب کردند.

گفتنی است جایزه بهترین بازیگر مرد سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان از سوی هیئت داوران» مرتضی زینل» برای نمایش «بریده ها» رسید.

در پایان این جشنواره نیز هیئت داوران نمایش‌های «بریده ها» و «پلی از جنس شیشه» را بدون اولویت به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی کردند.

همچنین هیئت داوران سومین جشنواره نمایشنامه نویسی پاسداشت «استاد پورسیفی» نیز برگزیدگان این جشنواره را معرفی کردند. از استاد پورسیفی نیز در این جشنواره تقدیر شد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

امکان نظر دادن برای این مطلب بسته شده است.

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads