کد خبر: 207698 - تاریخ: چهارشنبه، 16 دسامبر 2020 - 17:26

استاندار گیلان تأکید کرد:

کوتاهی در جلوگیری از بروز آسیب به زیرساخت ها پذیرفته نیست

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه دستگاه های دولتی و غیر دولتی باید در زمان بحران امکانات خود را در اختیار ستاد قرار دهند، گفت: کوتاهی در جلوگیری از بروز آسیب به زیرساخت ها پذیرفته نیست.

به گزارش خوبان، اسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در چهارمین جلسه مدیریت بحران در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به عزم جدی دستگاه‌ها برای خدمات رسانی به شهروندان، گفت: گیلان یکی از استان‌های پر بارش کشور به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی است در صورت عدم آمادگی در هنگام بارش‌ها قطعاً زمینه بروز خسارت فراهم می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت آمادگی همه دستگاه‌های خدمات رسان برای مقابله با بحران‌های احتمالی، افزود: یکی از موارد مهمی در که سند راهبردی مدیریت بحران به آن توجه شده پیش بینی، پیشگیری و کاهش خطر پذیری است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه انجام اقدامات پیشگیرانه قبل از بروز بحران کم هزینه تر است، گفت: مدیران دستگاه‌ها باید به وظایفت خود بر اساس آنچه که در مدیریت بحران پیش بینی شده عمل کنند.

وی با بیان اینکه حفظ آرامش و اطلاع رسانی همراه با صداقت در هنگام بروز حادثه باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای تولید محتوای آموزشی در زمینه پیشگیری و مقابله با بحران و افزایش سطح آگاهی شهروندان استفاده شود.

زارع در ادامه بر ضرورت آموزش مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در زمینه مقابله با بحران را لازم و ضروری عنوان کرد و افزود: ظرفیت‌های موجود در هلال احمر، بسیج و سازمان‌های مردم نهاد نیز باید در این زمینه استفاده شود.

وی خواستار ایجاد ارتباط مستقیم دستگاه‌های اجرایی با زیر مجموعه جهاد کشاورزی اعم از کشاورزان، دامداران و گلخانه داران برای کاهش آسیب‌های ناشی از بروز بحران شد و اضافه کرد: ظرفیت بخش خصوصی به ویژه در زمینه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین باید شناسایی و بهره برداری شود.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی باید در هنگام بحران امکانات خود را در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار دهند، گفت: بانک اطلاعاتی از امکانات و ماشین آلات موجود در سطح استان برای استفاده در زمان بحران باید تهیه شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه و طرح‌هایی برای کاهش آسیب‌های ناشی از بروز بحران در استان گیلان، اظهار کرد: برخی از این طرح‌ها اجرایی و برخی در دست اجرا هستند.

زارع با بیان اینکه در راستای تأمین منافع و مصالح مردم، مصلحت‌اندیشی نمی‌شود، افزود: برای جلوگیری آسیب به زیرساخت‌ها، هیچ کوتاهی پذیرفتنی نیست.

کد خبر 5097541
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads