کد خبر: 207695 - تاریخ: چهارشنبه، 16 دسامبر 2020 - 09:48

کاهش جابه‌جایی ۳۵ درصدی مسافر در گیلان طی هشت‌ماهه اخیر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان بیان اینکه میزان جابه‌جایی مسافر در گیلان طی هشت‌ماهه اخیر با کاهش بالغ‌بر ۳۵ درصدی روبرو بوده، گفت: حدود دو میلیون و ۸۶ هزار و ۲۷۰ نفر مسافر توسط ۴۰۴ هزار و ۷۳ دستگاه جابه‌جاشده‌اند.

به گزارش خوبان خبر ، فریبرز مرادی امروز با اشاره به تعداد و میزان فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی و خارجی در گیلان، اظهار کرد: در استان گیلان ۱۵۹ شرکت و موسسه حمل‌ونقل کالا، ۱۵۱ شرکت حمل‌ونقل مسافر، چهار شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی کالا و یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی مسافر مشغول به فعالیت بوده و ۱۲۰ نمایندگی شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی کالا در گیلان نیز فعال است.

وی با اشاره به میزان و تعداد پایانه‌های بار و مسافر استان گفت: ۱۰ پایانه مسافر شامل ۶ پایانه عمومی و چهار پایانه خصوصی و همچنین سه پایانه بار در سطح گیلان فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به فعالیت تشکل‌های صنفی مسافر و کالا در گیلان تصریح کرد: یک کانون حمل‌ونقل مسافر استانی، هشت انجمن صنفی شرکت‌ها، پنج انجمن صنفی رانندگان، یک اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه استان و همچنین یک کانون حمل‌ونقل کالا استانی، هفت انجمن صنفی شرکت‌ها و هشت انجمن صنفی رانندگان در گیلان فعال هستند.

مرادی از مشغول به فعالیت بودن هفت هزار و ۹۷۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در گیلان، خبر داد و گفت: دو هزار و ۵۲۶ دستگاه در بخش مسافر شامل ۱۵۷ دستگاه اتوبوس، ۶۸۶ دستگاه مینی‌بوس، یک هزار و ۶۸۳ دستگاه سواری و پنج هزار و ۴۴۴ دستگاه در بخش کالا مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار و ۵۵۴ راننده فعال در بخش حمل‌ونقل عمومی استان گیلان مشغول فعالیت هستند، افزود: هشت هزار و ۸۲۵ راننده فعال در بخش کالا و سه هزار و ۷۲۹ راننده فعال در بخش مسافر مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند.

مرادی با اشاره به میزان جابجایی کالا در گیلان طی هشت‌ماهه اخیر، گفت: حدود هفت میلیون و ۷۳ هزار و ۲۴۴ تن کالا توسط بیش از ۴۷۷ هزار ۷۹۰ دستگاه، سفر طی هشت‌ماهه سال جاری از استان گیلان حمل شده است که نسبت به سال گذشته نشان از رشد ۱۳.۲۹ درصدی می‌دهد.

وی با بیان اینکه میزان جابه‌جایی مسافر در گیلان طی هشت‌ماهه اخیر با کاهش بالغ‌بر ۳۵ درصدی روبرو بوده، گفت: حدود دو میلیون و ۸۶ هزار و ۲۷۰ نفر مسافر توسط ۴۰۴ هزار و ۷۳ دستگاه جابه‌جاشده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به وضعیت حمل‌ونقل بین‌المللی ثبت‌شده در گیلان بیان کرد: طی هشت‌ماهه سال ۱۳۹۹ مرز آستارا ۱۰۱ هزار و ۲۲۷ تن کالا در بخش واردات با ۳۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل و ۴۸۹ هزار و ۶۲۷ تن در بخش صادرات با ۲۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مرادی با اشاره به وضعیت ترانزیت کالا در مرز انزلی گفت: طی هشت‌ماهه سال گذشته ۷۹ هزار و ۲۵۵ تن کالا از استان ترانزیت گردیده است که از این مقدار ۵۱ هزار و ۷۵۹ تن از مرز آستارا و ۲۷ هزار و ۴۹۶ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

وی با اشاره به تعداد مجتمع‌های خدماتی- رفاهی فعال و در حال ساخت گیلان تصریح کرد: ۱۷ باب مجتمع خدماتی- رفاهی در حال بهره‌برداری به‌منظور ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای در استان وجود دارد و علاوه بر آن ۹ مجتمع خدماتی رفاهی دیگر نیز در حال احداث است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه سه هزار و ۴۵ کیلومتر راه روستایی فاقد آسفالت در گیلان وجود دارد، افزود: برای آسفالت این راه‌های روستایی حداقل دو هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم است.

مرادی با در تشریح عملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان، گفت: در هشت‌ماهه سال ۹۹ برای ۱۸ هزار و ۵۱۹ خودروی سنگین برگه معاینه فنی صادرشده است.

وی با اشاره به وضعیت کلی تجهیزات حمل‌ونقل هوشمند در محورهای گیلان، بیان کرد: ۵۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور فعال و ۲۱ سامانه نظارت تصویری در کلیه محورهای شریانی، شریانی اصلی، آزادراهی و بزرگراهی استان نصب‌شده و ۱۱ سامانه جدید ثبت تخلفات عبور و مرور جدید دیگر نیز در محورهای استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان همچنین با اشاره به استقرار و راه‌اندازی سامانه‌های تردد شمار در محورهای گیلان گفت: ۸۴ سامانه ترددشمار نیز در ۴۲ محور رفت‌وبرگشت استان فعال بوده و در خصوص گزارش‌گیری و ارائه اطلاعات مربوط به وضعیت تردد در محورهای استان به‌طور آنلاین فعالیت می‌کنند.

مرادی با اشاره به آمار تردد هشت‌ماهه امسال بیان کرد: ۹ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۲۴۸ دستگاه وارد استان و ۹ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۱۸۳ دستگاه از استان طی این مدت خارج‌شده‌اند.

وی با اعلام اینکه پنج تابلو پیام‌نما (vms) در حال حاضر جهت اطلاع‌رسانی پیام‌های ترافیکی به کاربران در محورهای استان فعال است، افزود: این تابلوها در پلیس‌راه رشت- لاهیجان، پلیس‌راه چابکسر، پلیس‌راه فومن، پلیس‌راه رشت- قزوین، انتهای حوزه استحفاظی استان در آزادراه مسیر ورودی استان فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان یکی از خدمات راهداری را ایمنی و ترافیک برشمرد و افزود: طرح ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان مدارس واقع در حاشیه راه‌های برون‌شهری ایمن‌سازی آموزشی به تعداد ۱۰۰ باب مدرسه انجام‌شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads