کد خبر: 207687 - تاریخ: چهارشنبه، 16 دسامبر 2020 - 08:47

عملکرد چشمگیر بندرانزلی در تخلیه و بارگیری کالا و کانتینر و ورود کشتی

ثبت رکوردی جدید در پهلودهی ۱۱ شناور در اسکله های عملیاتی بندرانزلی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به عملکرد چشمگیر بندرانزلی در تخلیه و بارگیری کالا و کانتینر و ورود کشتی گفت: بندرانزلی در پهلودهی ۱۱ شناور در اسکله های عملیاتی خود به رکورد جدیدی دست یافت.

به گزارش خوبان، حمیدرضا آبایی با اشاره به تلاش بنادر شمال کشور در راستای تامین کالاهای اساسی کشور اظهار داشت: بنادر استان در حال رسیدن به جایگاه واقعی خود از لحاظ حمل و نقل دریابرد بوده ولی هنوز راه زیادی در پیش دارند.

وی افزود: پیشرفت محسوسی را در بنادر استان گیلان در ۸ ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم و مجتمع بندری انزلی نیز که  پرسابقه ترین بندر شمال کشور بوده عملکردی چشمگیری را در این هشت ماهه نخست سال ارائه داده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از افزایش میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندرانزلی خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۸ ماهه نخست سال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان تخلیه و بارگیری کالا ۴۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

آبایی با اشاره به رشد حمل و نقل کانتینری، یادآور شد: میزان حمل و نقل کانتینری در بنادر استان گیلان ۳۵ درصد در ۸ ماهه نخست سال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بوده و این در حالی بوده که این میزان فقط در بندرانزلی بیش از ۴۲ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز ۴۰۳ فروند کشتی وارد بندرانزلی شده و شاهد ۳۴ درصد رشد بوده ایم، تصریح کرد: غلات، کالاهای اساسی، روغن نباتی، فلزات، محصولات کشاورزی، کالاهای معدنی و ساختمانی، شیشه، کاشی مواد اولیه و شیمیایی، تخته و چوب، کاغذ و مقوا، کانتینر و … از جمله کالاهایی بودند که در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شدند.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ادامه داد: هم اکنون ۱۱ کشتی در بندرانزلی در حال تخلیه و بارگیری کالا بوده که تعداد ۸ فروند کشتی در لنگرگاه منتظر پهلودهی در اسکله های این مجتمع بندری می باشند که حسب هماهنگی بعمل آمده تا صبح پنجشنبه حدود ۱۳ فروند کشتی به لنگرگاه بندرانزلی خواهند رسید که این عملکرد در چندین سال گذشته برای بنادر گیلان بی سابقه بوده است.

گفتنی است، مجتمع بندری انزلی به عنوان یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و مهمترین و بزرگترین بندر شمال کشور و با قرار گرفتن در کریدور های بین المللی از قبیل نوستراک و تراسیکا و . . . از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشور های حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است و از این حیث به درستی در گذشته لقب دروازه اروپا را بر آن نهاده اند. این بندر با داشتن ۱۵ پست اسکله عملیاتی با کارکنانی مجرب، متخصص و با دانش و تجهیزات متنوع و کارآمد همواره گزینه شماره یک تجار، صاحبان کالا و شرکت های کشتیرانی بوده است.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads