کد خبر: 207684 - تاریخ: چهارشنبه، 16 دسامبر 2020 - 08:42

مدیر جهاد کشاورزی رشت:

۲۷ روستای شهرستان رشت در انتظار کاهش رنج تولید برنج

مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: مطالعات ۲۷ روستای شهرستان رشت برای تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری که موجب کاهش رنج تولید برنج می شود، به اتمام رسیده است.

به گزارش خوبان، مسعود اسدی‌پرو  با بیان اینکه مکانیزاسیون خروجی‌های مثبت بسیار خوبی برای تولید برنج بیشتر دارد، توسعه مکانیزاسیون را یکی از برنامه‌های مهم جهاد کشاورزی رشت عنوان کرد و گفت: امسال ۱۴ میلیارد تومان وام برای ارتقاء مکانیزاسیون شهرستان رشت برای کشاورزان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت مناسبی از لحاظ تولید مکانیزه برنج در رشت وجود دارد، افزود: امسال در ۷۳ درصد اراضی شهرستان رشت کشت مکانیزه داشتیم.

اسدی‌پرور اظهار کرد: طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در شتاب‌گیری و توسعه مکانیزاسیون تولید برنج موثر است و از ۶۲ هزار هکتار راضی شالیزاری شهرستان رشت که بزرگترین شهرستان برنج‌خیز کشور است، تاکنون ۱۳ هزار هکتار تجهیز و نوسازی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رشت با اشاره به اینکه مطالعات نوسازی برخی از شالیزارهای در روستاهای شهرستان رشت که موجب کاهش رنج تولید برنج می شود، به اتمام رسیده است گفت: هم اکنون طرح مطالعاتی برای ۴۰۰۰ هکتار دیگر از شالیزارهای این شهرستان انجام شده است و اجرای این امر موجب خواهد شد که شالیزارهای ۲۷ روستای دیگر تجهیز و نوسازی شوند.

وی اضافه کرد: این تجهیز و نوسازی روستاهای گیلان تاثیر زیادی در ارتقای درآمد خانوارهای روستایی خواهد گذاشت، زیرا اخیر هزینه کارگری برای کارگری در شالیزارهای رشت حتی در برخی موارد به ۴۰۰ هزار تومان نیز رسیده است و با وجود این هزینه بالا، برای شالیکاران صرفه اقتصادی دارد، به سمت توسعه مکانیزه بروند.

اسدی‌پرور ادامه داد: از سال ۹۲ به بعد سالی ۲۰ میلیارد تومان وام در اختیار کشاورزان برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی داده شد و این امر موجب شد بخشی از عقب ‌ماندگی توسعه مکانیزاسیون در شهرستان رشت جبران شود.

وی گفت: تولید مکانیزه در سال آینده حتما افزایش یپدا می‌کند و بیشتر از امسال خواهد شد زیرا بسترهای اجرای تحقق این اهداف فراهم شده است.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads