کد خبر: 207657 - تاریخ: سه‌شنبه، 15 دسامبر 2020 - 09:37

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی:

ضرورت برخورد با غارتگران منابع طبیعی گیلان

نماینده رشت در مجلس با گلایه از بی توجهی مسئولان در رفع مشکلات روستاییان، گفت: مسئولان تنها توان برخورد با مردم عادی را دارند و غارتگران به راحتی در حال غارت منابع طبیعی گیلان هستند.

به گزارش خوبان ، سید علی آقازاده نماینده مردم رشت در مجلس در حاشیه دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به مشکلات طرح هادی برای روستاییان، اظهار کرد: طرح هادی به جای اینکه مشکل روستا را حل کند طرحی گمراه کننده شده، این طرح یک مانعی برای روستاییان استان گیلان شده است.

او با اشاره به ابهامات طرح هادی، گفت: امروز شاهد ساخت ویلاها و ساختمان‌ها در زمین‌های زراعی هستیم بدون اینکه کسی از این کار ممانعت به عمل آورد، متأسفانه این تغییر کاربری‌ها بدون هیچ ضابطه‌ای در حال انجام است.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات روستاییان برای ساخت خانه در حیات منزل خود نیز اضافه کرد: یک نفر برای ساخت یک خانه در باغ خود در قالب طرح هادی مشکلات زیادی را متحمل می‌شود و شاهد هستیم مسئولان مربوطه به جای برخورد با دانه درشت‌ها با مردم ضعیف جامعه برخورد می‌کنند.

آقازاده با انتقاد از کم کاری مسئولان در رفع مشکلات روستاییان، گفت: مسئولان فقط توان برخورد با مردم عادی جامعه را دارند و غارتگران به راحتی در حال غارت منابع طبیعی گیلان هستند و مسئولان دست روی دست گذاشته و هیچ کاری نمی‌کنند.

اهداف طرح هادی محقق نشده است

او با اشاره به اینکه قانون گذاران طرح هادی نیت خیر داشتند اما هدف آنها محقق نشد، اضافه کرد: تصمیم‌های غیر منطقی باعث شده که جوانان از روستا مهاجرت کنند و آسیب‌های فراوانی نیز به جامعه وارد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اظهار تأسف از اینکه در سایه غفلت مسئولان مراتع تبدیل به بیابان و جنگل‌ها تبدیل به مرتع شده است، گفت: سوءاستفاده گران در حال نابودی جنگل‌های گیلان هستند و مسئولان مربوطه صرفاً تماشاچی شده‌اند.

آقازاده با اشاره به اینکه در مشکلات منابع طبیعی سازمان‌های دیگر هم نقش دارند، گفت: مشکلات منابع طبیعی مربوط به یک دولت نمی‌شود و همواره این مشکل وجود داشته است.

او به هرج و مرج در حوزه ساخت ساز و شهرسازی گیلان اشاره کرد و افزود: وقتی قانون اجرایی نشود دیگر هیچ چیزی قابل کنترل نیست و به همین دلیل است که تاکید داریم کارها باید اصولی پیگیری شود.

منبع مهر

انتهای پیام/پ

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads