کد خبر: 207654 - تاریخ: سه‌شنبه، 15 دسامبر 2020 - 08:39

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان

رشد ۱۸ درصدی سهم گیلان از اعتبارات تملک و دارایی

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به رشد ۱۸ درصدی سهم این استان از اعتبارات تملکی، گفت: ۴۴ پروژه ملی برای سال آینده در گیلان پیش بینی شده است.

به گزارش خوبان، شراره کاووسی در نشست خبری تصویری با خبرنگاران به ابلاغ ۹۴۱ میلیارد تومان اعتبار برای امسال اشاره و با بیان اینکه ۵۰ درصد آن مربوط به اعتبارات متوازن است، گفت: بیشترین سهم مربوط به تملک دارایی استان با مبلغ ۲۳۵ میلیارد تومان بوده که حدود ۴۴ درصد رشد اعتباری داشته است.

وی با اشاره به اینکه سهم ارزش افزوده نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافته است، افزود: دولت با وجود مشکل تحریم و شیوع کرونا در تخصیص‌ها مبلغ را افزایش داده و تمرکز بیشتر بر این است که تخصیص‌ها به صورت نقدی باشد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان به ابلاغ ۲۳۶ میلیارد تومان اعتبار در بحث تملک استانی اشاره کرد و گفت: ۱۷۶ میلیارد تومان معادل ۷۵ درصد اعتبار تخصیص یافته که در مقایسه با سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده است.

تخصیص ۷۵ درصدی اعتبارات توسعه و تکمیل راه‌های روستایی گیلان

کاووسی اظهار داشت: میزان، ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده مربوط به تأمین مالی پروژه‌های ورزشی، ۳۱ درصد است که این میزان در سال گذشته ۸ درصد بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۵ درصد اعتبارات مربوط به توسعه و تکمیل راه‌های روستایی گیلان تخصیص یافته است، ادامه داد: میزان تخصیص‌ها امسال نسبت به سال گذشته شرایط مطلوب‌تری دارد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه امسال ۳۳ طرح پروژه ملی خاص مربوط به استان داریم که اعتبارات مصوب شده برای آن ۳۰۵ میلیارد تومان است، عنوان کرد: ۳۳ طرح ویژه استانی نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به تخصیص ۸۴ درصدی ردیف‌های مختلف اعتباری برای استان گیلان، افزود: این معادل ۳۸۰ میلیارد تومان از ۴۵۲ میلیارد تومان اعتبار مربوط به ردیف‌های مختلف استان ۳۸۰ است.

کاووسی تصریح کرد: از این میزان اعتبار تخصیص یافته ۱۲۶ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های استانی ویژه است که امسال ۸۱ درصد رشد داشتند.

وی با اشاره به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، گفت: تاکنون ۱۵۸ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشتیم که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافته و برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان ۵۲ پروژه احصا شده و برای پروژه‌های خاتمه یافتنی نیز ۲۵ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

پیش بینی درآمد بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومانی برای سال آینده گیلان

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به پیش بینی درآمد دو هزار و ۳۱۳ میلیارد تومانی برای سال آینده برای این استان، افزود: از این نظر در جایگاه شانزدهم کشور قرار داریم و در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۷ درصدی را شاهد هستیم.

کاووسی خاطرنشان کرد: ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای میزان مصارف منابع استان گیلان در سال آینده پیش‌بینی شده که هزینه‌های جاری است و ۸۵۴ میلیارد تومان آن مربوط به ۲۴ دستگاه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات تملک دارایی استان گیلان ۴۲۷ میلیارد تومان است و در این باره جایگاه چهاردهم کشور را داریم، افزود: میزان اعتبارات متوازن هزار و ۷۸ میلیارد تومان است که در این خصوص نیز رتبه ۱۱ کشوری را داریم.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: ۴۲۴ میلیارد تومان اعتبار مربوط به طرح‌های استانی ویژه است و به لحاظ سهم خواهی از بودجه ملی جایگاه خوبی نسبت به سایر استان‌ها داریم.

رشد ۱۸ درصدی سهم گیلان در اعتبارات تملکی

کاووسی با بیان اینکه سهم گیلان در حوزه اعتبارات تملک استانی ۱۸ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته‌ایم، افزود: در حوزه نفت و گاز نیز نسبت به سال قبل اعتبارات استان رشد داشته و امسال ۶.۱ درصد است.

وی با بیان اینکه در حوزه اعتبارات متوازن نسبت به سال قبل ۹۳ درصد رشد داریم، ادامه داد: ۳۵ درصد از اعتبارات استان مربوط به اعتبارات متوازن است.

کاووسی با اشاره به اینکه برای سال آینده ۴۴ پروژه ملی برای گیلان پیش بینی شده که برخی از آنها نیز جدید هستند، تصریح کرد: ۳۳ پروژه استانی ویژه نیز برای سال آینده در گیلان پیش‌بینی شده است.

کد خبر 5095740
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads