کد خبر: 207632 - تاریخ: دوشنبه، 14 دسامبر 2020 - 22:06

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه استان گیلان:

هجمه به بودجه ۱۴۰۰ وارد نیست/رتبه ۶ گیلان در اعتبارات استانی و ملی بودجه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه استان گیلان با ابراز خرسندی از رشد استان گیلان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ گفت: در بحث اعتبارات ملی و استانی ویژه، برای استان گیلان اعتبارات خوبی در نظر گرفته‌شده و این استان دارای رتبه ۶ کشور است.

به گزارش خوبان، کیوان محمدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه از سال گذشته استکبار فضای نیمه دوم سال ۹۹ را سیاه توصیف کرده بود، اظهار کرد: استکبار با جنگ روانی خود فضای اقتصادی کشور پرداخت حقوق کارمندان را سیاه توصیف کرد ولی اکنون هیچ مشکل در خصوص تأمین حقوق و مزایا کارکنان دولت وجود ندارد.

وی با اشاره به عدم همکاری بانک جهانی با جمهوری اسلامی ایران گفت: در جنگ تحمیلی ۴۲ کشور در مقابل جمهوری اسلامی بوده ولی اکنون تمام دنیا ما را تحریم کردند زیرا کشورهای متمایل به همکاری با ایران هم با مشکلی به نام بانک جهانی مواجه هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه استان گیلان با اذعان به اینکه کارهای عمرانی کشور در شرایط تحریم در حال انجام است، تصریح کرد: کشور در شدیدترین تحریم‌ها به سر برده و بانک جهانی اجازه هیچ‌گونه همکاری با ایران را به کشورها نمی‌دهد ولی در این شرایط هم کارهایی مثل افتتاح راه‌آهن رشت ـ قزوین و تجهیز برخی از بیمارستان‌ها در گیلان انجام‌شده و این پاداش صبر مردم و عملکرد دولت است.

محمدی هجمه‌های واردشده به بودجه سال ۱۴۰۰ را وارد ندانست و بیان کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ بر اساس واقعیت‌های موجود و ظرفیت‌های کشور بسته‌شده و آنچه کارشناسان به ما اعلام کردند دلار در بودجه سال دیگر ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با اذعان به اینکه سازمان برنامه‌وبودجه آنچه مجلس در خصوص لایحه بودجه تصویب کند انجام می‌دهد، گفت: ما مکلف به انجام مصوبه‌های مجلس شورای اسلامی بوده و آن چیزی که ظرفیت ما اجازه می‌دهد در بودجه سال ۱۴۰۰ آورده شده و تمهیدات لازم در صورت عدم تحقق بودجه ک فروش نفت اندیشیده و سناریوهای مختلفی وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه استان گیلان با اشاره به فروش متوسط روزی دو میلیون بشکه نفت توسط جمهوری اسلامی در ۲۰ سال گذشته افزود: نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ با بشکه ای ۴۰ دلار بسته‌شده و میانگین قیمت هر بشکه نفت اکنون از ۴۰ دلار بیشتر شده است لذا جمهوری اسلامی این ظرفیت را دارد که روزانه دو میلیون بشکه نفت صادر کند.

محمدی از جبران کسری بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی بودجه در سال ۹۹ خبر داد و بیان کرد: امسال دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان کسری داشته است که ۳۱ هزار میلیارد با صرفه‌جویی تأمین و مابقی از منابع قانونی تأمین می‌شود.

وی دریافت و افزایش مالیات دریافتی از مردم را غیرقابل‌قبول برشمرد و تصریح کرد: در صورت افزایش قیمت دلار و کاهش فروش نفت باید از مردم در این شرایط سخت اقتصادی مالیات دریافت می‌کردیم ولی باید در نظر گرفت که آیا مردم توان پرداخت مالیات را دارند یا خیر لذا دولت فشار را بین خود و مردم توزیع کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه استان گیلان تأکید بر توجه دولت به افزایش تخصیص‌های بودجه در سال ۹۹ افزود: سال ۹۹ علیرغم تمام مشکلات دولت رویکردش افزایش تخصیص بوده است و در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته با افزایش تخصیص مواجه بودیم.

محمدی با اشاره به افزایش اعتبارات تملک استانی نسبت به سال گذشته گفت: در سال گذشته ۵۱ درصد اعتبارات تملک دارایی استان تخصیص و در سال ۹۹ و تاکنون ۷۵ درصد با افزایش تخصیص در این حوزه مواجه بودیم.

وی با اذعان به اینکه در سال گذشته تنها هشت درصد از مالیات ارزش‌افزوده تخصیص پیدا کرده است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های درآمدی دولت مالیات ارزش‌افزوده است که امسال ۳۱ درصد تاکنون تخصیص و نسبت به سال گذشته با افزایش چشمگیری در این حوزه مواجه بودیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه استان گیلان توسعه و تکمیل راه‌های روستایی را یکی از نیازهای مردم گیلان دانست و افزود: توسعه و تکمیل راه‌های روستایی منجر به پیشرفت اقتصادی و گردشگری استان شده و تا به این لحظه ۷۵ درصد اعتبارات توسعه و تکمیل این‌گونه راه‌ها تأمین‌شده است و ۳۸ درصد اعتبارات متوازن هم تأمین‌شده است.

محمدی با ابراز خرسندی از رشد استان گیلان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ بیان کرد: در بحث اعتبارات ملی و استانی ویژه، برای استان گیلان اعتبارات خوبی در نظر گرفته‌شده و این استان دارای رتبه ۶ کشور است.

وی با تأکید بر توجه به امنیت ملی در بودجه سال ۱۴۰۰ افزود: ما خود را موظف میدانیم به دولت آینده در جهت منافع و امنیت ملی کمک کرده و در این بودجه هم امنیت ملی تأمین‌شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه استان گیلان با بیان اینکه دولت عاشق و سینه‌چاک مذاکره نیست گفت: جمهوری اسلامی تحولات کشورهای آمریکا را به فال نیک گرفته و از مذاکره هیچ ترسی ندارد زیرا در تمامی مذاکرات پیروز بوده است ولی همگان باید بدانند جمهوری اسلامی عاشق و سینه‌چاک مذاکره نیست.

محمدی در پایان گریزی به آخرین وضعیت راه‌آهن رشت کاسپین زد و بیان کرد: این راه‌آهن تا پایان عمر دولت و یا نهایتاً در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده و به اقتصاد استان کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads