کد خبر: 207581 - تاریخ: یکشنبه، 13 دسامبر 2020 - 09:10

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان:

تمام روستاهای بالای ۲۰خانوار گیلان به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از رفع مشکل عدم دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت و اتصال آنها به شبکه ملی اطلاعات تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خوبان، فرزاد توکلی  با بیان اینکه وزارت ارتباطات در اسناد بالادستی برنامه ششم مکلف است تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۰ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات وصل کند، افزود: با شیوع ویروس کرونا به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با وجود محدودیت منابع مالی کشور و دشواری در تامین تجهیزات این حوزه، مقرر شد این پروژه تا پایان امسال اجرایی شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳۸ روستای گیلان فاقد اینترنت بر روی تلفن همراه هستند، اظهار داشت:برای برقراری اینترنت نسل سوم و چهارم رایزنی‌های لازم انجام شده و قرار است ۷۰ روستا توسط اپراتور همراه اول و ۱۸۹ روستا توسط اپراتور ایرانسل متصل شوند.

وی ادامه داد: همچنین ۹۴ روستا نیز دارای اولویت اول، ۱۱۹ روستا هم در اولویت دوم و ۷۵ روستا هم در اولویت سوم قرار دارند و باید تا پایان سال به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند که به تامین منابع نیاز دارد و رایزنی‌هایی در سطح وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه برای تامین این منابع در حال انجام است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads