کد خبر: 207572 - تاریخ: یکشنبه، 13 دسامبر 2020 - 08:55

۲۵ پروژه صنعتی جهش تولید گیلان به طور متوسط ۷۵ درصد پیشرفت دارد

رئیس اداره صنایع غیر فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت : پیشرفت فیزیکی ۲۵ پروژه جهش تولید استان در حوزه صنعتی که شامل طرح های نیمه تمام و طرح های توسعه ای واحدهای تولیدی شاخص است هم اکنون به طور متوسط حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خوبان، سعید اخلاقی با بیان اینکه در سال جهش تولید تعدادی از پروژه های صنعتی منتخب استان می توانند نقش بسزایی در افزایش تولید و اشتغال داشته باشند، به عنوان طرح های جهش تولید انتخاب شده اند.

وی افزود: در این راستا ۲۵ پروژه اعم از بخش واحدهای نیمه تمام و یا طرح های توسعه ای و افزایش تولید واحدها با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با نرخ بهره ترجیحی برای اعطای تسهیلات به بانک معرفی شدند.

وی با بیان اینکه این طرح ها بین ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، عنوان کرد: در حال حاضر این ۲۵ پروژه ۲ هزار و ۸۶۰ نفر اشتغال دارند که برای تثبیت اشتغال آنها و نیز ایجاد ۵۳۰ فرصت شغلی جدید در قالب طرح های جهش تولید مصوب شده که برای دریافت ۲۰۲ میلیارد تومان سرمایه در گردش و ۷۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت برای خرید تجهیزات و ماشین آلات به بانک های مربوطه معرفی شوند.

وی حوزه فعالیت این پروژه ها را در بخش هایی همچون تولید محصولات صنایع غذایی از جمله روغن خوراکی، انواع مواد شوینده، الکل، دستکش های یکبار مصرف و صنعت بازیافت و کارتن سازی عنوان کرد.

وی با اشاره به بازدید اخیر استاندار از تعدادی از پروژه ها اظهار داشت: این پروژه ها باید تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد اما نیاز است با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نیاز به تامین مواد اولیه که برای خرید ماشین آلات آنها که در جریان است نهایت تسریع در پرداختها به واحدها انجام شود.

اخلاقی تصریح کرد: بهره برداری از برخی از این طرح ها نه تنها موجب افزایش میزان تولید و تامین مواد اولیه برای ساخت محصولات دیگر در استان می شود بلکه به تکمیل زنجیره تولید محصولات در کشور نیز کمک می کند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads