کد خبر: 207566 - تاریخ: شنبه، 12 دسامبر 2020 - 19:14

مدیرکل بیمه سلامت گیلان:

پوشش بیمه ای ۱۷۷ مرکز جامع سلامت در استان گیلان

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه ۵۰ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: ۱۷۷ مرکز جامع سلامت نیز با این بیمه طرف قرار داد هستند.

به گزارش خوبان،  جمشید محمدی  با اشاره به پوشش ۵۰ درصد از جمعیت گیلان از سوی بیمه سلامت، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا امکاناتی را فراهم کردیم تا کسانی که هیچ نوع بیمه‌ای ندارند، تا پایان امسال تحت پوشش همگانی بیمه سلامت قرار گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه ۱۷۷ مرکز جامع سلامت فعال در گیلان با این بیمه طرف قرار داد هستند، گفت: ۳۰۰ پزشک، ۲۵۰ پرستار و ماما و ۴۰۰ دندانپزشک در این مراکز خدمت می‌کنند و در ایام تعطیل، عصر و شب نیز ۲۷ مرکز فعال است.

وی با اشاره به اینکه همچنین هزار و ۶۴۷ مرکز بخش خصوصی در گیلان نیز با بیمه سلامت استان طرف قرارداد هستند، اضافه کرد: بیش از ۹۸ درصد مراکزی که در گیلان در حوزه سلامت فعالیت دارند تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

محمدی با تاکید بر اینکه برای توزیع عادلانه منابع و بیماریابی درست باید به پرونده سلامت افراد دسترسی داشته باشیم، تصریح کرد: برای دسترسی به پرونده سلامت تمام ایرانی‌ها، بیمه سلامت باید اقداماتی را در حوزه دولت الکترونیک انجام دهد.

وی ادامه داد: در مقطعی به دلیل انباشت بدهی بیمه‌ها به بخش خصوصی، وقفه‌ای در عقد قرارداد ایجاد شد که با پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل برطرف و در حال حاضر تمامی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان تحت با بیمه سلامت قرارداد دارند.

محمدی با بیان اینکه بیمه‌های تکمیلی تجاری هستند و بیمارستان‌های خصوصی به دلیل طلب زیاد خود از بیمه‌ها از تمدید قرارداد خود با آنها خودداری کرده اند، افزود: برای رفع این مشکل، دانشگاه علوم پزشکی، استاندار و دادگستری استان وارد میدان شدند و این مشکل نیز حل شد.

وی خاطرنشان کرد: در بیمه تکمیلی یک سطحی وجود دارد و با توجه به خدمتی که خریدار بیمه دریافت می‌کند حق بیمه را پرداخت می‌کنیم اما با توجه به تنوع خدمات در حوزه دندانپزشکی در این مورد بلاتکلیفی‌های وجود دارد.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads