کد خبر: 207556 - تاریخ: شنبه، 12 دسامبر 2020 - 13:58

فرمانده سپاه مقداد شهرستان رشت خبر داد:

آغاز طرح غربالگری کرونا از فردا در شهرخمام / بالغ بر ۳ هزار نفر غربالگری شدند

فرمانده سپاه مقداد شهرستان رشت از آغاز طرح غربالگری شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در شهر خمام خبرداد .

به گزارش خوبان خبر ؛ فرمانده سپاه مقداد شهرستان رشت از آغاز طرح غربالگری شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در شهر خمام خبر داد.

سرهنگ نادر حامدی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه طرح غربالگری کرونا در شهر خمام ار فردا به مدت ۲ روز آغاز می شود افزود: ۱۲۰ نفر در قالب ۴۰ تیم متشکل از نیروهای بسیجی برادر و خواهر و هیئت های مذهبیدر طرح غربال‌گری سپهبد قاسم سلیمانی مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تیم ها در سطح شهر خمام  به ۴ محور تقسیم و هر محور ۱۰ تیم فعالیت می کنند، افزود: از شهروندان در خواست میگردد که در ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب درخانه مانده تا توسط نیروی ها مورد غربالگری قرار گیرند.

فرمانده سپاه مقداد شهرستان رشت بیان اینکه افرادی که در راستای اجرای این طرح و با اطلاع قبلی به درب منازل مراجعه می‌کنند، دارای کارت شناسایی طرح شهید سلیمانی هستند ، افزود: طرح شهید سلیمانی در هر خانواده یک سفیر سلامت تعیین و انتخاب می شود و اگر بیماری برای هر یک از اعضای خانواده مشاهده شد، توسط سفیر سلامت با شماره هایی که در اختیارش قرار داده شده، تماس می گیرد.

وی افزود: به سفیر سلامت هر خانواده نیز بسته های ضدعفونی و به افراد نیازمند بسته‌های معیشتی اهدا می شود.

سرهنگ نادر حامدی با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار نفر در خمام از نظر ابتلا به کرونا غربالگری شدند،افرود:۱ نفر مشکوک و ۱ نفر نیز میتلا به بیماری کرونا شناسایی شده که در قرنطینه خانگی به سر می برند.

فرمانده سپاه مقداد شهرستان رشت عنوان کرد: در این طرح افراد مشکوک به کرونا شناسایی و به مراکز درمانی برای درمان معرفی می شوند.‌ برخی که علائم بیماری دارند، اگر وضعیتشان حاد نباشد در منزل و یا نقاهتگاهایی که برای این طرح تعریف شده به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد.

حامدی با تأکید بر اینکه بسیجیانی که در اجرای این طرح همکاری می‌کنند کاوری با نام وزارت بهداشت خواهند داشت، افزود: امروز با تمام قوا این طرح آغازشده است، این تیم سه‌نفره هم‌چنین تب‌سنج به همراه خواهند داشت و موجب ایجاد اطمینان مردم خواهد شد علاوه بر این خود اظهاری افراد را نیز در این طرح خواهیم داشت و یک بررسی کامل از سلامت مردم در فرم‌های خود اظهاری پر می‌شود.

وی مشارکت و همکاری مردم در اجرای موفق طرح‌های محدودیت کرونا و طرح  قاسم سلیمانی را در کاهش و کنترل این بیماری با اهمیت دانست.

انتهای پیام/۲۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads