کد خبر: 207546 - تاریخ: شنبه، 12 دسامبر 2020 - 08:45

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

عمر برخی بیمارستان های استان گیلان بسیار بالا است

– رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به عمر بالای برخی از بیمارستان های استان، گفت: بسیاری از پروژه حوزه بهداشت با شروع نشده و یا تکمیل نشده اند.

به گزارش خوبان،  ارسلان سالاری صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از نظر بسیاری از شاخص‌ها از میانگین کشوری پایین‌تر است، گفت: استان ما در حوزه بهداشت و درمان از نظر فضای فیزیکی و تجهیزات عقب افتادگی‌هایی دارد.

وی با اشاره به وضعیت برخی از بیمارستان و عمر بالای آنها، گفت: برای مثال بیمارستان‌های پورسینا و رازی رشت بیش از ۵۰ سال قدمت دارند.

سالاری با بیان اینکه برخی از پروژه‌های بهداشتی استان گیلان یا هنوز شروع نشده یا تکمیل نیستند، بیان کرد: پس از شروع بحران کرونا تلاش کردیم که از ظرفیت‌های استانی، ملی و ظرفیت قرارگاه خاتم و همچنین ارتش برای ارائه خدمات درمانی به مردم استان بهره بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر در بحث رشد فضای فیزیکی مراکز درمانی خود پیشرفت چشم گیری نداشته ایم، گفت: بسیاری از مراکز درمانی و بهداشتی گیلان قدیمی هستند و بسیاری از املاک دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز استیجاری بوده و بیمارستان‌ها تجهیزاتی مانند سی‌تی‌اسکن ندارند البته اقداماتی انجام شده و چند دستگاه سی تی اسکن و اکسیژن ساز در ماه‌های اخیر خریداری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه عدم ارائه خدمات در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به دلیل عدم پرداخت هزینه‌ها تخلف بوده و اگر مردم این موارد را گزارش کنند حتماً آن را پیگیری می‌کنیم، افزود: تخلفات مربوطه را در کمیسیون ماده ۱۱ بررسی کرده و آن را به سازمان‌های ذی‌ربط ارجاع می‌دهیم.

سالاری در پاسخ به این سوال که اگر فردی بیمه نداشته باشد می‌تواند به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کند یا خیر، عنوان کرد: اگر بیمه شخصی تمام شده باشد می‌تواند با هماهنگی سازمان‌های بیمه‌گر در بیمارستان‌های دولتی پذیرش شود و اگر در بیمارستان خصوصی بستری شود تحت شرایطی دانشگاه هزینه آن را نیز پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه طی دو سال، ۱۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در بیمارستان‌های گیلان به صورت فول تایم جذب شده اند، گفت: با توجه به شیوع کرونا، پرستاران را به صورت ۸۹ روزه جذب کردیم و طبق پیگیری‌ها مقرر شد که این افراد به صورت شرکتی و پیمانی جذب شوند که به زودی این اقدام نیز انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به برگزاری آزمون برای جذب ۱۰۰ نفر در حوزه بهداشت و درمان جذب استان اشاره کرد و ادامه داد: در بسیاری از ادارات به ویژه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خدمات ارائه شده مانند پرداخت حق بیمه، سنوات و عیدی به نیروهای حجمی متناسب با کار این افراد نیست و شرایط خوبی ندارد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads