کد خبر: 207529 - تاریخ: جمعه، 11 دسامبر 2020 - 12:06

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

وضعیت تالاب انزلی مناسب نیست/تخصیص اعتبار ۱۲ میلیاردی برای مبارزه با سنبل آبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه وضعیت تالاب انزلی مناسب نیست، گفت: ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با سنبل آبی به گیلان اختصاص یافته است.

به گزارش خوبان خبر ، ساسان کفایی صبح جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز مهاجرت پرندگان از یک ماه پیش به تالاب‌ها و آبگیرهای استان گیلان، گفت: بیشترین جمعیت پرندگان مهاجر در گیلان به تالاب انزلی، تالاب امیر کلایه و بوجاق می‌روند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه سال گذشته ۲۰۰ هزار قطعه پرنده نسبت به سال‌های قبل کمتر مهاجرت کردند، افزود: تغییر وضعیت آب و هوایی یکی از عوامل کاهش مهاجرت پرندگان است زیرا چرخه زیستی در کره زمین دائمی بوده و در طول سالیان به دلیل تکامل شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال هیچ مجوز شکاری صادر نشده است، تصریح کرد: با توجه به همزمانی کرونا و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، حساسیت‌ها بیشتر است و طبق رصد و پایش محیط بانان، تاکنون حتی یک مورد ابتلاء به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است.

کفایی خاطرنشان کرد: در پاییز امسال با بیش از ۳۳۰ مورد شکارچی غیرمجاز پرندگان برخورد شد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تالاب انزلی مناسب نیست، افزود: ورد انواع آلاینده‌ها به تالاب، پساب‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی و رسوباتی که از سایر رودخانه‌ها هستند و همچنین سنبل آبی، جریان پویایی تالاب انزلی را با چالش روبه‌رو کرده است.

کفایی استفاده از تله‌های رسوب گیر، از بین بردن گیاهان مهاجم و کاهش ورد آلاینده‌ها را راهکار احیای تالاب انزلی دانست و گفت: تیرماه امسال در کمیته ملی احیای تالاب‌های کشور، طرح میان مدت احیای تالاب انزلی با اعتبار ۲ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان تصویب شد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست گیلان ادامه داد: برای اولین بار مبلغ ۱۲ میلیارد تومان برای مبارزه با گیاه سنبل آبی و سایر گیاهان مهاجم در تالاب انزلی در گیلان اختصاص یافته است.

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads