کد خبر: 207466 - تاریخ: چهارشنبه، 9 دسامبر 2020 - 14:23

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان:

تهیه برنامه جامع مدیریت بحران برای همه دستگاه های اجرایی گیلان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: برنامه جامع مدیریت بحران برای همه دستگاه های اجرایی مسئول در این بخش استان گیلان تهیه شده است.

به گزارش خوبان، امیر مرادی از تهیه برنامه جامع برای همه دستگاه‌های اجرایی مسئول در زمان بحران خبر داد و اظهار کرد: برای اولین بار یک سبد آتش نشانی برای استان خریداری شده تا بتوانیم در مواقع بحرانی آتش را مهار کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه برای جلوگیری از وقوع سیل، شش سامانه پیش آگاهی برای شش رودخانه استان خریداری شده است، افزود: این سامانه‌ها اطلاعات لازم در خصوص اینکه آیا رودخانه در زمان سیل طغیان می‌کند یا خیر را به ما ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نقاط ضعف استان در بحران سال‌های گذشته احصا و برنامه‌های جامعی توسط دستگاه‌های استان در حوزه برق، آب و گاز تهیه شده است، تصریح کرد: قرار است هفته آینده وظایف دستگاه‌ها را در این برنامه نهایی کرده و به آنها ابلاغ کنیم.

مرادی با بیان اینکه با توجه به فرسوده بودن دستگاه‌های راهداری چند دستگاه جدید خریداری و تعدادی از آنها را نیز تعمیر کرده‌ایم، بیان کرد: ۶۰ اکیپ راهداری و ۳۶۰ دستگاه برای برف‌روبی در سطح استان آماده ارائه خدمات هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه با مسئولان استان‌های همجوار جهت هماهنگی درباره نحوه عملکرد در مواقع بحرانی جلساتی برگزار شده است، افزود: با توجه به آنکه استان‌های قزوین و اردبیل در ارائه خدمات نقش مهمی دارند لذا نحوه عملکرد آنها در این دو محور سنگین را بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه طبق گزارشات دریافتی در حال حاضر تمام راه‌های اصلی و فرعی استان گیلان باز است، اظهار کرد: در دو وضعیت هشدار نارنجی که در ارتفاعات بالای ۸۰۰ متر کل استان بارش برف داشتیم، در مجموع سه هزار و ۹۵۰ کیلومتر با حجم هفت میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب برف روبی شده است.

مرادی بر ضرورت بهره‌گیری از اعتبارات ملی در مواقع بحرانی تاکید و عنوان کرد: در حوزه انتقال برق، هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از برف سال گذشته مطالبه داریم که هنوز ریالی از این مبلغ را دریافت نکرده‌ایم و اگر برف شدیدی در استان ببارد، حتماً به مشکل بر می‌خوریم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های راهداری استان فرسوده است و نیاز داریم که دولت در این حوزه به داد ما برسد گفت: سپاه استان برای حضور در محورهای اصلی اعلام آمادگی کرده و اسکان اضطراری در شرایط مانند برف شدید با کمک سپاه انجام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خاطرنشان کرد: قرار است ۱۶۰ ماشین در قالب تیم‌های آفرود در مواقع بحرانی در ارتفاعات استان گیلان با ما همکاری داشته باشند.

کد خبر 5091485
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads