کد خبر: 207454 - تاریخ: چهارشنبه، 9 دسامبر 2020 - 09:07

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان:

سامانه بارشی جدید در راه گیلان

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: از غروب و شب چهارشنبه به تدریج با نفوذ سامانه بارشی جدید به منطقه، شرایط برای روند افزایش ابر، کاهش نسبی دما، بارندگی، وزش باد (بعضی نقاط شدید) و در ارتفاعات بارش برف تا روز جمعه مهیا می باشد .

به گزارش خوبان، شبنم هادی نژاد با بیان اینکه آسمان استان امروز  در اکثر نقاط صاف و آفتابی بود و در ارتفاعات و دامنه ها شاهد یخبندان صبحگاهی بودیم ، افزود:  امروز دیلمان با ۹ درجه زیر صفر سردترین  و املش با ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود.

وی  با اشاره به اینکه  دمای رشت نیز امروز  بین ۳ تا ۱۱ درجه در نوسان بود که نسبت به روز گذشته پنج درجه افزایش  را نشان می داد، تصریح کرد: آسمان استان  تا ظهر فردا ( چهارشنبه)  همچنان  آفتابیست؛  اما ا ز غروب و شب چهارشنبه به تدریج با نفوذ سامانه بارشی جدید به منطقه شرایط برای روند افزایش ابر ، کاهش نسبی دما،  بارندگی و وزش باد بعضی نقاط شدید در ارتفاعات بارش برف تا روز جمعه مهیا می باشد .

وی گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی آسمان استان برای روز چهارشنبه کمی تا نیمه ابری ، پاره‌ای نقاط مه آلود، ارتفاعات و دامنه‌ها یخبندان و  به تدریج افزایش ابر و وزش باد و بعضی نقاط بارندگی و برای روز پنجشنبه ابری ، کاهش نسبی دما ، بارندگی و وزش باد بعضی نقاط شدید و ارتفاعات بارش برف مورد انتظار است.

هادی نژاد گفت:بیشترین فعالیت این سامانه بارشی در مناطق مرکزی و شرقی استان خواهد بود .

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد:  شدت فعالیت این سامانه بارشی  احتمال دارد موجب آبگرفتگی منطقه‌ای و بالا آمدن آب رودخانه ها سیلابی شدن مسیل‌ها ، آسیب به سازه های سست بنیان و کاهش نسبی دما  در استان شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads