کد خبر: 207414 - تاریخ: سه‌شنبه، 8 دسامبر 2020 - 08:59

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان

بهره مندی بیش از ۱۱۳ هزار مشترک روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از مشترکان روستایی امسال از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

به گزارش خوبان، سید محسن حسینی،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان امروز در نشست خبری و به صورت ویدئو کنفرانس با اصحاب رسانه و روسای ادارات شرکت آب و فاضلاب ۱۶ گانه شهرستان‌های استان با تشریح یکپارچه سازی شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان و ارائه طرح‌های آبرسانی این شرکت گفت: از اسفند ماه پارسال با یکپارچه سازی شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان تاسیاست شبکه آبرسانی این دو شرکت با هدف ارائه خدمات بهتر آبرسانی به مشترکان تلفیق شده است و توانستیم با اجرای طرح‌های آبرسانی در ۲۰۰ روستای گیلان، زمینه تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ نفراز مشترکان را فراهم کنیم.

او همچنین از اجرای طرح آبرسانی روستایی در ۶۶ روستا تا پایان امسال خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۸۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان به افزایش ظرفیت تامین آب آشامیدنی در استان اشاره کرد و گفت: با بهره برداری مرحله اول تصفیه خانه بزرگ گیلان آب آشامیدنی مشترکان شهر‌های رشت، خمام، انزلی، سیاهکل، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لاهیجان، رودبنه، لنگرود، کومله، شلمان، اطاقور، چاف و چمخاله هزار لیتر بر ثانیه بر ظرفیت آن افزوده شده است.

 حسینی با اشاره به اینکه قرار است با وارد مدار شدن مرحله دوم این تصفیه خانه ظرفیت آب به ۳ هزار لیتربر ثانیه برسید، افزود:با بهره برداری از مرحله اول تصفیه خانه بزرگ گیلان ۲۶ چاه از مدار خارج شده است.

او همچنین به افزایش مصرف آب در استان اشاره کرد و گفت: مصرف آب در استان از زمان شیوع کرونا ۲۵ درصد و گاهی اوقات به ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه شست مرتب دست‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای قطع زنجیره ویروس کرونا باید مورد توجه مردم باشد، اما از مشترکان خواست تا با رعایت مصرف آب از افت و یا قطعی آب جلوگیری کنند.

حسینی افزود: میانگین متوسط بارندگی در استان به طور متوسط هزار میلی متر است، اما به دلیل برخی از محدودیت‌ها نمی‌توانیم از هدر رفت بخش زیادی از آن جلوگیری کنیم، گفت: بهبود کیفیت آب آشامیدنی و کیفیت خدمات و افزایش مشترکان از اهداف مهم و پیش روی این شرکت است.

او  با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه ۴۳ آزمایشگاه زیر نظر مراکز بهداشت در استان روزانه کیفیت آشامیدنی را کنترل می‌کنند، تصریح کرد: مشترکان می‌توانند در صورت مشکلات آب و فاضلاب حوزه خود ، با سامانه ۱۲۲ تماس گرفته تا برای رفع آن اقدام شود.

 

انتهای پیام/م.ع

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads