کد خبر: 207401 - تاریخ: دوشنبه، 7 دسامبر 2020 - 20:10

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

شناسایی ۱۲۰۰ مورد مشکوک به کرونا در طرح شهید سلیمانی/ تست ۱۹ درصد افراد مثبت بود

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به شناسایی هزار و ۲۰۰ مورد مشکوک به کرونا در طرح شهید سلیمانی، گفت: تست ۱۹ درصد این افراد مثبت بوده است.

به گزارش خوبان،  ارسلان سالاری صبح دوشنبه در نشست مدیریت و مبارزه با بیماری ویروس کرونا با اشاره به اهمیت اجرای طرح شهید سلیمانی به جهت بیماریابی، اظهار کرد: اجرای این طرح زمینه همدلی و هم افزایسس همه نیروها در استان گیلان را فراهم کرده است.

سالاری به جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان گیلان اشاره و با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ هزار نفر تاکنون غربالگری شده اند، افزود: با توجه به گذشت پنج روز از اجرای طرح شهید سلیمانی دو هزار و ۳۹۱ گروه همکار و شش هزار و ۷۷۳ داوطلب بسیجی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی در استان گیلان از پیشرفت ۲۷ درصدی برخوردار است، گفت: تاکنون هزار و ۲۰۰ نفر در این طرح مشکوک و ۶۲ درصد آن‌ها توسط پزشک ویزیت شدند.

تست ۱۹ درصد افراد مشکوک به کرونا مثبت شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از ۴۳ درصد افراد ویزیت شده، نمونه‌گیری نیز شده است، اضافه کرد: تست کرونا ۱۹ درصد از افراد نمونه‌گیری شده مثبت شده است.

سالاری با بیان اینکه ۷۵ درصد موارد مشکوک ویزیت شده توسط پزشک تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند، افزود: مواد مثبت کووید ۱۹ به صورت ۱۰۰ درصدی تحت مراقبت قرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه موفقیت اجرای این طرح به دلیل همراهی بسیج و سپاه با کادر سلامت در استان گیلان است، گفت: ۱۶ درصد موارد مشکوک شناسایی شده سالمندان و ۱۳ درصد نیز بیماری زمینه‌ای داشتند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads