کد خبر: 207341 - تاریخ: یکشنبه، 6 دسامبر 2020 - 20:52

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر خمام مطرح شد؛

انتقاد از عدم پاسخگویی درست شهردار/ هیچ پشت پرده‌ای نداریم/ ضرورت آسفالت ورودی مرز دشت و خواچکین

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر خمام بر ضرورت شفاف‌سازی درباره طرح هادی شهر و پاسخگویی درست شهرداری درباره مسائل مالی و ریز جزئیات هزینه کردهای شهرداری تأکید شد.

 

به گزارش خوبان خبر؛ اسماعیل احمدنیا امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر خمام با اشاره به نامه دو عضو شورا که در اختیار شورا قرار گرفت، اظهار کرد: این نامه ها در خصوص بودجه و درآمد و هزینه های شورا و شهرداری بود که در اختیار شهرداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حاضریم تمام ریز موضوعات مالی را در اختیار اعضای شورا قرار دهیم، افزود: همه موارد در سیستم شهرداری ثبت شده و با حضور اعضای شورا تمام جزئیات بودجه و درآمدها را در اختیار اعضای منتقد شورا قرار می دهیم.

رئیس شورای شهر خمام اینکه ریز هزینه ها در اختیار بازرسین قرار گرفته است، گفت: وقتی بازرسی از جزئیات مالی قرار دارد ما مانعی برای در اختیار مردم و اعضای شورا گذاشتن مسائل خود نداریم.

احمد نیا با اشاره به موضوعات ساختمان غلامی نژاد بیان کرد: متاسفانه این دو عضو شورا هنوز درباره این مسائل قانع نشده اند، اگر قرار داد در اختیار راعی است، ما چیزی پشت پرده نداریم و اعلام می کنم هر جا اعضای شورا بخواهند با حضور رسانه ها تمام موضوعات را شفاف سازی خواهم کرد.

وی با اشاره به موضوعات طرح هادی افزود: مجددا با حضور کارشناسان و اصحاب رسانه، جلسات عمرانی، راه و اقدامات شهرداری درباره طرح هادی را با حضور اعضای شورا از ابتدا بازنگری می کنیم تا مطلبی برای اعضای شورا مبهم نباشد.

طرح هادی باید شفاف سازی شود/ ضرورت آسفالت ورودی مرز دشت و خواچکین

سید مجتبی حسینی نسب نیز در این جلسه با بیان اینکه اعضای شورای شهر به عنوان عقلای شهر باید بیشتر به منافع شهر توجه کنند، اظهار کرد: طرح هادی باید ۱۰ سال یکبار عوض شود که در خمام بیش از ۱۴ سال گذشته است.

وی با بیان اینکه تنها دو جلسه برای طرح هادی گذاشته شده، گفت: یک جلسه در استانداری گذاشته شد و در جلسه دوم در اتاق شهردار برگزار شد و آنچه بیان شد کلیاتی بود که درباره طرح هادی بیان شد و به هیچ وجه درباره کاربری، حریم و خروجی بحث نشد و تنها کلیاتی بیان شد.

سخنگوی شورای شهر خمام با تاکید بر اینکه باید اعضای شورای شهر و مشاور طرح هادی باید مباحث را با جزئیات مورد بحث و بررسی قرار دهند، افزود: در طرح هادی شهر باید به سمت شفافیت پیش برویم و اطلاع کامل حاصل کنیم زیرا در سال های آتی اعضای شورا باید در باره طرح پاسخگو باشند و اگر شفافیت نداشته باشیم انگشت اتهام ابتدا به سمت اعضای شورای شهر گرفته می شود.

حسینی نسب با اشاره به گزارش مالی و درآمد شهرداری بیان کرد: بحث اقناع شدن اعضای شورای شهر متفاوت از ارائه گزارش است، گزارش درآمد هزینه باید ماهانه در اختیار شورا قرار بگیرد، ما باید به سمتی پیش برویم که هر زمان اعضای شورا درخواستی داشتند در اختیار قرار بگیرند در غیر این صورت باز انگشت اتهام به سمت شهردار قرار می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه ورودی مرز دشت و  خواچکین باید به هر نحوی شده آسفالت شود، افزود: این مطالبه همه اعضای شورا است، مردم به هر نحوی شده در این باره معترضند و باید این مشکل به زودی حل شود تا مردم مشکلی نداشته باشند.

ترک جلسه علنی شورا قابل پذیرش نیست

مهدی عاشوری نیز در این جلسه با بیان اینکه فضای شورای شهر خمام شفاف است، اظهار کرد: با حضور اصحاب رسانه چیزی بر کسی پوشیده نخواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه ترک کردن جلسه شورا از سوی اعضا پذیرفته نیست، افزود: اینکه اعضای شورای شهر خمام جلسه را به دلیل ایکه به مطالبات و خواسته های خود نرسیده اند ترک کنند قابل پذیرش نیست.

عضور شورای اسلامی خمام با بیان اینکه با ترک جلسه و اخلال در روند تصمیم گیری با چالش های بسیاری مواجه خواهیم شد، گفت: این اتفاق باعث میشود مردم متضرر شوند، هر کس صحبتی دارد می تواند آزادانه بیان کند و این مردم هستند که باید قضاوت کنند نباید به دنبال محکوم کردن شهرداری باشیم.

عاشوری با بیان اینکه هر یک از اعضای شورا هر اطلاعاتی بخواهند می توانند از شهرداری دریافت کنند، افزود: این حق قانونی اعضای شورای شهر است و کسی در این باره مخالفتی ندارد.

نایب‌رییس شورا  با اشاره به جلسات برگزار شده درباره طرح هادی شهر بیان کرد: در جلسات نهایی قرار بر حضور تمام اعضای شورای شهر شد و در جلسات ابتدایی تنها ارائه نظرات کارشناسان و مشاور طرح مطرح شد و کلیات بررسی شد و جلسات نهایی موکول به آینده و حضور سایر اعضای شورای شهر شد.

عضو شورای شهر خمام با بیان اینکه از مشکلات مردم در خصوص طرح هادی مطلع نیستیم، افزود: تلاش می کنیم در سایر جلسات از نقطه نظرات مردم نیز بهره مند شویم.

عدم پاسخگویی درست شهردار به اعضای شورای شهر

رضی مودب پور نیز در این جلسه با انتقاد از مشکلات مدیریت شهری اظهار کرد: متاسفانه در جلسه نخست طرح هادی از بنده به عنوان عضو شورای شهر دعوت نشد و ما ح هادی شهر قرار نگرفتیم و بارها از مسؤولان مربوطع سوال کردیم ولی پاسخی نشنیدیم.

وی با بیان اینکه دو ماه و نیم قبل درباره طرح هادی نامه ای درباره طرح هادی به رئس شورای شهر داده بود، افزود: نه تنها از بنده بلکه از آقای نیکو نیز در این جلسات دعوت نشد و این باعث می شود ما نتوانیم به مردم در این باره جوابگو باشیم.

عضو شورای اسلامی خمام با اشاره به عدم پاسخگویی درست و قانع کننده به نامه اعضای شورای شهر گفت: وقتی در جلسه طرح هادی شهر که اهمیت بسیاری دارد از بنده دعوت نمی شود دلیلی برای حضور در جلسه شورای شهر ندارم.

مودب پور با اذعان به اینکه شهرداری درباره مباحث مالی و گزارشات بودجه نیز به درستی پاسخگو نبوده است، گفت: حق طبیعی ما است که درباره ریز مسائل مالی شهرداری مطلع باشیم.

به گزارش خوبان خبر، بابک نیکو عضو شورای اسلامی شهر خمام در اعتراض به عدم پاسخگویی و ارائه گزارش ماهانه مالی شهردار صحن شورا را ترک کرد.

 

انتهای پیام/۳۲۱۳۲

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads