کد خبر: 207321 - تاریخ: یکشنبه، 6 دسامبر 2020 - 13:08

غربالگری ۲۰ درصد از جمعیت گیلان/ ۷۰۰ مورد مشکوک شناسایی شد

جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره به غربالگری ۲۰ درصد از جمعیت این استان در طرح شهید سلیمانی، گفت: ۷۰۰ مورد با علائم مشکوک به کرونا در گیلان شناسایی شدند.

به گزارش خوبان خبر ، محمود قاسم نژاد صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی، اظهار کرد: نمونه‌ای از این طرح در ابتدای شیوع ویروس کرونا اجرا شد.

وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته عملکرد استان گیلان در اجرای این طرح خوب بوده است، افزود: در حال حاضر ۲۰ درصد از کل جمعیت استان غربالگری شده‌اند.

قاسم نژاد با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ نفر از بیش از ۷۰ هزار خانواری که توسط ۵ هزار نیرو پایش شده‌اند به دلیل داشتن علائم مشکوک به به مراکز جامع سلامت یا بیمارستان‌ها ارجاع شده‌اند، گفت: یکی از دلایل افزایش تعداد آمارها نیز در هفته جاری همین پایش ها بوده است.

وی اجرای طرح صحیح سلیمانی را اقدامی خوب برای شناسایی بیماران در روزهای ابتدایی و مداوای آنها قبل از رسیدن به شرایط سخت عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر نیز چهار شهرستان استان گیلان دارای وضعیت قرمز کرونایی و مابقی نیز در شرایط نارنجی نزدیک به زرد به سر می‌برند.

جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره به اینکه تغییر وضعیت کرونایی شهرها به میزان مشارکت و رعایت دستورالعمل‌ها بستگی دارد، ادامه داد: روند کاهشی تعداد ورودی بیماران کرونایی به مراکز درمانی از ۱۰۰ نفر در هفته گذشته به ۸۱ نفر در هفته جاری امیدوار کننده است تا در روزهای پایانی هفته جاری و یا هفته آتی شاهد کاهش محدودیت‌های تردد، مشاغل و حضور کارکنان در ادارات باشیم.

انتهای پیام/۳۲۳۲۲۱

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads