کد خبر: 20725 - تاریخ: دوشنبه، 11 مارس 2013 - 10:50

برنامه های صدا و سیمای مرکز گیلان در نوروز ۹۲ اعلام شد

خوبان خبر: صدا و سیمای مرکز گیلان در ایام نوروز برنامه‌های متنوعی را همچون ‘عیدانه’، ‘بهار نو’، ‘بهاریه’ و ‘بهار اومد دوباره’ برای نوروز ۹۲ تدارک دیده است.

به گزارش خوبان به نقل از شبستان، صدا و سیمای مرکز گیلان در نوروز 92 علاوه بر برنامه های روتین با چهار برنامه ویژه، بهار را به خانه‌ها می‌برد.

“عیدانه”، “بهار نو”، “بهاریه” و “بهار اومد دوباره” عناوین ویژه برنامه‌های نوروز 92 شبکه باران است که در این برنامه‌ها تلاش می‎شود با آیتم‎های متنوع نشاط و شادابی در خانواده‌ها حاکم شود.

برنامه”عیدانه” ویژه نوروز در 15 قسمت 50 دقیقه ای از 29 اسفند با آیتم‌هایی شامل مستند دیدنی‌های گیلان، برنامه زنده موسیقی محلی، گزارش از آداب و رسوم روستاها و شهرهای گیلان در خصوص نوروز با دو مجری از شبکه باران پخش می‌شود. تهیه کنندگی این برنامه را فرهاد ورزل دوست و فریدون قدیمی برعهده دارند.

“بهار نو” از اولین روز سال 1392 تا 13 فروردین هر روز به‌ طور زنده60 دقیقه از سیمای مرکز گیلان پخش می‌شود که شامل آیتم‌های معرفی اماکن گردشگری و صنایع دستی استان، اطلاعاتی از وضعیت امداد رسانی، چهره‌های فرهنگی، ورزشکاران‌، هنرمندان و نخبگان ملی در استان به تهیه کنندگی عفت صوفی است.

برنامه “بهاریه” در 13 قسمت 60 دقیقه‌ای به ترویج فرهنگ بومی محلی در منطقه، صله رحم و مهربانی به هم‌نوع می‌پردازد. در این برنامه گزارش‌های مردمی، مستند محلی، نمایش طنز زنده، نمایش فولکور و مسابقه پخش می‌شود. تهیه کننده این برنامه علی حلوی است.

برنامه”بهار اومد دوباره” در16 قسمت 40 دقیقه ای از 29 اسفند تا 16 فروردین 1392 ویژه کودکان از شبکه باران پخش می‌شود که نمایش عروسکی هفت سین نوروزی، سرودهای شاد بهاری، گفتگو با کودکان گیلانی در شهرها و روستاها درباره عید و سنت نوروز از آیتم‌های برنامه ویژه بهار اومد دوباره است.

رادیو گیلان نیز با “ویژه برنامه سال تحویل” در روز چهارشنبه از ساعت 11 الی 18برنامه‌های شاد و مفرحی برای شنوندگان دارد و همچنین سایر برنامه‌های رادیو گیلان نیز بطور ویژه به نوروز می‌پردازد.

“گل افشان” و “بنفشه گل” عنوان دو ویژه برنامه‌ایست که در ایام نوروز از رادیو گیلان پخش می‌شوند. ویژه برنامه گل افشان صبح‌ها از ساعت 10 تا 14 و ویژه برنامه بنفشه گل از ساعت 17 تا 20 روی موج AM با فرکانس 1251 کیلوهرتز و با موج MW با فرکانس 657 کیلوهرتز پخش می‌شود. بررسی آداب و سنن نوروز در گیلان، معرفی 60 منطقه نمونه گردشگری در گیلان، پخش گزارش از صنعتگران صنایع دستی استان، پخش گزارش زنده از کاروان راهیان نور، ارتباط تلفنی با فاخرین گیلان، بهار از نگاه هنرمندان و ارتباط با سایر مراکز استان‌ها، گزارش از مسافرین نوروزی و نمایش طنز رادیویی از جمله برنامه های رادیوگیلان درایام نوروز است.

 

انتهای پیام/23


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads