کد خبر: 207214 - تاریخ: پنج‌شنبه، 3 دسامبر 2020 - 08:46

استاندار گیلان بر ضرورت تعیین تکلیف سریع معادن راکد استان تاکید کرد

استاندار و رئیس شورای معادن گیلان با تأکید بر اینکه بهره برداران از معادن، باید تعامل با جوامع محلی را افزایش دهند، گفت که در کنار تعیین تکلیف سریع معادن راکد و اجرای طرح احیاء معادن متروکه باید با نهال کاری و جنگل کاری از سیمای طبیعی استان صیانت و حفاظت شود.

به گزارش خوبان،  ارسلان زارع در جلسه شورای معادن گیلان که با حضور جبار کوچکی نژاد از نمایندگان مردم رشت و مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، حفظ اشتغال موجود در حوزه معادن را مورد تأکید قرار داد و افزود: تکلیف معادن راکد و فعال شدن آنان باید در کوتاه ترین زمان ممکن تعیین شود.

وی بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت معادن موجود استان تأکید و تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی در راستای تقویت ظرفیت های اشتغال و نیز تسهیل امور بهره برداران معادن و همکاری با آنان در چارچوب قانون باید مورد توجه‌ فرمانداران و رئیسان شهرستانی باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر ضرورت افزایش سطح تعاملات اجتماعی و تعامل با جوامع محلی از سوی بهره برداران معادن، اظهار کرد: باید از ظرفیت های قانونی در راستای عمران و آبادانی روستاها و جبران خسارت به زیرساخت ها از محل یک درصد فروش مصالح برداشتی از معادن برای رضایتمندی ساکنان و مجاوران این بخش استفاده شود.

دکتر زارع به تفاوت گیلان با استان های دیگر از نظر لزوم حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی اشاره‌ و خاطرنشان کرد: در کنار اجرای طرح احیاء معادن متروکه، باید با نهال کاری و جنگل کاری از سیمای طبیعی استان صیانت و حفاظت کنیم.

کوچکی نژاد و گودرزوند چگینی نیز بر ضرورت توجه به اشتغال موجود در معادن استان و نیز فعال شدن معادن راکد و نیمه فعال و حمایت از بهره برداران در چارچوب های قانونی تأکید کردند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads