کد خبر: 207210 - تاریخ: پنج‌شنبه، 3 دسامبر 2020 - 08:44

رقم «وام ازدواج» در لایحه بودجه ۱۴۰۰

محمد مهدی تندگویان اظهار کرد: در مورد رقم وام ازدواج برای سال آینده تابع تصمیم نهایی دولت و مجلس در ابلاغ لایحه بودجه ۱۴۰۰  هستیم. امیدواریم قانون گذار  تدوین دستورالعمل مناسب پرداخت، در جهت جلوگیری از سوءاستفاده های ایجاد شده از وام ازدواج را تکلیف کند.

به گزارش خوبان، محمد مهدی تندگویان اظهار کرد: در مورد رقم وام ازدواج برای سال آینده تابع تصمیم نهایی دولت و مجلس در ابلاغ لایحه بودجه ۱۴۰۰  هستیم. امیدواریم قانون گذار  تدوین دستورالعمل مناسب پرداخت، در جهت جلوگیری از سوءاستفاده های ایجاد شده از وام ازدواج را تکلیف کند.

وی همچنین از دولت خواست تا به سهولت در پرداخت وام و همچنین اخذ تضامین با توجه به تورم و شرایط اقتصادی جامعه به طوریکه جوانان را برای بازپرداخت وام هم با مشکل مواجه نکند، توجه ویژه داشته باشد.

معاون وزیر جوانان ادامه داد: از سوی دیگر آمارها نشان می‌دهند در سه سال گذشته علیرغم افزایش وام ازدواج و به روز رسانی آن در پرداخت، شاهد افزایش میزان ازدواج در کشور نبوده ایم و از این رو برای اقدام اساسی در این زمینه باید سیاست‌ مشوق‌های دائمی در جهت تحکیم بنیاد خانواده مانند اشتغال ایمن برای زوجین و یا مسکن ارزان برای آنها و همچنین مشوقهای دائمی برای فرزندآوری زوجین در  نظر گرفته شود چراکه اینگونه در کنار امر ازدواج، شاهد تحکیم بنیان خانواده و افزایش نرخ جمعیت هم خواهیم بود؛ به همین دلیل است که تاکید می شود وام ازدواج به تنهایی پاسخگوی مشکلات جوانان و رفع خطر کاهش جمعیت نیست.

تندگویان در پایان درباره رقم بودجه معاونت جوانان در لایحه ۱۴۰۰ گفت: با توجه به شرایط پاندمی کووید ۱۹، این معاونت درخواست ۵۰ درصدی افزایش بودجه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ را داشته و بخش زیادی از آن مورد قبول سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads