کد خبر: 207170 - تاریخ: چهارشنبه، 2 دسامبر 2020 - 07:56

به وقت سلامت ؛

خوراکی‌هایی که به صورت معجزه آسا باعث لاغری می‌شوند

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف برخی از مواد غذایی به عنوان چربی سوزهای طبیعی عمل کرده و باعث لاغری و کاهش وزن خواهند شد.

به گزارش خوبان، نرگس جوزانی، متخصص تغذیه و رژیم درمان، در خصوص مواد غذایی که به روند لاغری کمک می‌کنند، اظهار کرد:  برخی از مواد غذایی به شدت بر روند لاغری و افزایش سوخت و ساز بدن موثر هستند.

او افزود: مصرف لبنیات به خصوص ماست به دلیل این که سرشار از پروتئین هستند علاوه بر عضله سازی در روند لاغری افراد هم  بسیار کمک کننده خواهد بود و روند سیری را به دنبال دارند.

جوزانی بیان کرد: در بین انواع ادویه جات، فلفل را می‌توان به عنوان یک چربی سوز طبیعی دانست. برای لاغر شدن لازم است تا میزان سوخت و ساز بدن تا حد قابل توجهی افزایش یابد که مصرف فلفل به عنوان چاشنی غذا نه تنها در این امر به شما کمک می کند بلکه سبب کاهش اشتها نیز می‌شود، اما گفتنی است افرادی که مشکل معده دارند بهتر است از مصرف این ادویه اجتناب کنند.

تاثیر دارچین بر افزایش سوخت و ساز بدن

این مشاورتغذیه گفت: افرادی که دیابت دارند مصرف دارچین به آن‌ها توصیه می‌شود، زیرا یکی از خواص دارچین ثابت نگه داشتن قند خون است و همین امر سبب می‌شود تا این افراد تمایل کمتری به مصرف قند و شیرینی جات داشته باشند؛ بنابراین مصرف ادویه به دلیل افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش اشتها و ثابت نگه داشتن قندخون یکی از چربی سوز‌های طبیعی است که در روند لاغری بسیار موثر خواهد بود.

این متخصص رژیم درمانی افزود: زمانی که افراد تصمیم به لاغری می‌گیرند اولین چیزی که به سمت مصرف آن می‌روند چای سبز است. اما نکته ا‌ی که هنگام مصرف چای سبز باید به آن توجه شود رعایت حد اعتدال است، زیرا زیاده روی در مصرف این چای نه تنها مفید نخواهد بود بلکه سبب کم خونی و بی خوابی خواهد شد. به همین دلیل مصرف روزانه بیش‌ از یک لیوان چای سبز در طول روز  توصیه نمی‌شود.

جوزانی بیان کرد: متاسفانه بسیاری از افراد بر این باورند که مصرف تخم مرغ باعث افزایش وزن خواهد شد. در حالی که تخم مرغ سرشار از مواد مغذی و پروتین است که بعد از مصرف علاوه بر ایجاد احساس سیری باعث سرکوب اشتها خواهد شد. 

او  اضافه کرد: باتوجه به این که در فصل سرد سال قرار داریم افراد تمایل بیشتری به مصرف غذا‌های گرم مانند سوپ دارند. مصرف سوپ‌های کم کالری به عنوان پیش غذا حجم زیادی از معده را پر می‌کند و احساس سیری را در شما به وجود می‌آورد و سبب می‌شود تا تمایل کمتری به مصرف غذای اصلی داشته باشید.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads