کد خبر: 207149 - تاریخ: سه‌شنبه، 1 دسامبر 2020 - 19:55

در جلسه ستاد مقابله با کرونای خمام مطرح شد:

بالغ‌ بر ۱۹ هزار خانوار خمامی غربالگری می شوند | کنترل کرونا در سایه همدلی و همراهی امکان پذیر است

فرمانده سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت با اشاره به بازه زمانی ۱۵ روزه برای اجرای طرح شهید سلیمانی تصریح کرد: دو هفته برای ما فرصت است هرچند در شهرستان رشت تا سه هفته نیز فرصت داریم چراکه ۳۵۰ هزار خانوار را ارزیابیِ غربالگری کنیم و وظیفه سپاه ناحیه مقداد غربالگری ۴۰ هزار خانوار است که ۱۹ هزار نفر در بخش خمام سکونت دارند.

به گزارش خوبان خبر ؛ رضا مهدوی  در جلسه ستاد مقابله با کرونای  خمام با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار شهادت دانشمند هسته‌ای دکتر محسن فخری زاده نیز گرامیداشت شهادت میرزا کوچک خان جنگلی اظهار کرد: هرگز فکر نمی‌کردیم بیماری کرونا در جهان همه‌گیر شود و اکنون نیز پیش‌بینی پزشکان و دانشمندان این است که کرونا تا سال ۱۴۰۱ ماندگار است و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام سطوح با بیماری مقابله کنیم.

بخشدار خمام با تقدیر از کادر درمان و سپاه و بسیج در مقابله با کرونا بیان کرد: دشمن هیچ‌گاه بیکار نمی‌نشیند و تجارتی که ازلحاظ پزشکی در بیماری‌های واگیر در جهان بوده سود بسیاری به کشورهای غربی می‌رسد اما ما کشوری مستقل هستیم و با تمام تحریم‌های ظالمانه جنگیدیم.

مهدوی با اشاره به ترورهای ناجوانمردانه کشورهای استکباری در پی شهادت سردار دل‌ها و شهید هسته‌ای دکتر فخری زاده افزود: قطعاً با درایت رهبر معظم انقلاب می‌توانیم همان‌طور که از پیچ تحریم‌های اقتصادی پیشی گرفتیم از بیماری منحوس کرونا نیز عبور کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید بهترین تصمیم را برای مردم بگیرد، گفت: غفلت در امورات اقتصادی و خدمات‌رسانی به مردم شایسته نیست و ما در خمام چنین مسؤولانی روبرو نیستیم.

 

بخشدار خمام با بیان اینکه مردم ولی‌نعمت ما هستند، تصریح کرد: ما هرروز بیشتری مراجعان را داریم و هرگز ارباب‌رجوعان را رد نمی‌کنیم و باید به مردم به‌درستی پاسخگو باشیم و اکنون‌که درگیر بیماری هستیم با غربالگری تلفنی و از طریق سامانه سیب که توسط بسیج و سپاه صورت گرفت توانستیم ۹۹ درصد از مردم را پوشش بدهیم.

 وی با اشاره به آغاز طرح غربالگری کرونا در راستای شناسایی بیماران کرونایی، خواستار همدلی و همراهی آحاد مردم و مسئولین در راستای  کنترل شیوع این بیماری شد.

مهدوی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های اخیر ستاد ملی کرونا بیان کرد: غربالگری منزل‌به‌منزل در شهرستان رشت آغاز شد و اقدامات خوبی در حال انجام است که در خمام نیز با کمک تمام مسؤولان باید پیگیری شود و در کنار سپاه مقداد خواهیم بود.

وی خطاب به مسؤولان خمام گفت: از اینکه در این برهه حساس سپاه و بسیج به کمک بهداشت آمده‌اند بسیار خوشحالیم چرا که سپاه همیشه ثابت کرد در کنار مردم است و ما همه بسیجی هستیم و از شهرداری، شورای شهر و سایر مسؤولان خمام می‌خواهیم در اجرای این طرح در کنار سپاه مقداد باشند و به تحقق صد در صدیدر این حوزه برسیم.

 

 سرهنگ نادر حامدی امروز در  در این جلسه  با اشاره به اجرای طرح ملی شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کشور اظهار کرد: یک مرحله از این طرح در قالب غربالگری به‌صورت تلفنی انجام‌شده و با کمک و همت همه مسؤولان در شهرستان‌ها انجام‌شده است.

وی تفاوت این طرح با طرح پیشین را خانه به خانه بودن آن دانست و گفت: جلسات متعددی در دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری شهرستان رشت و قرارگاه جهادی سپاه ناحیه مقداد در این راستا تشکیل شد و برنامه‌ریزی‌هایی نیز صورت گرفت.

 

فرمانده سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید میرزا کوچک خان جنگلی بیان کرد: ما در طرح منزل‌به‌منزل به کمک مراکز بهداشت خواهیم رفت، جامعه‌ای که سلامت داشته باشد می‌تواند در امنیت و شادابی باشد.

حامدی با اشاره به سازمان‌دهی تیم‌های سه‌نفره در پایگاه‌های مقاومت بسیج افزود: با امکاناتی که به این افراد تعلق می‌گیرد درب منازل حضور پیدا می‌کنند و تب‌سنجی انجام می‌دهند، بالای ۱۸ هزار خانوار در خمام باید غربالگری خانه به خانه انجام شود.

وی با بیان اینکه این غربالگری از سطح ناحیه، پایگاه و حوزه‌های مقاومت انجام‌شده است، گفت: شبکه بهداشت وزارت بهداشت متناسب با ناحیه مقاومت، مراکز بهداشت با حوزه مقاومت و خانه‌های بهداشت با پایگاه‌های مقاومت و این ارتباط بیش‌ازپیش در طرح شهید سلیمانی انجام خواهد گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت با اشاره به بازه زمانی ۱۵ روزه برای اجرای طرح شهید سلیمانی تصریح کرد: دو هفته برای ما فرصت است هرچند در شهرستان رشت تا سه هفته نیز فرصت داریم چراکه ۳۵۰ هزار خانوار را ارزیابیِ غربالگری کنیم و وظیفه سپاه ناحیه مقداد غربالگری ۴۰ هزار خانوار است که ۱۹ هزار نفر در بخش خمام سکونت دارند.

حامدی با تأکید بر اینکه بسیجیانی که در اجرای این طرح همکاری می‌کنند کاوری با نام وزارت بهداشت خواهند داشت، افزود: امروز با تمام قوا این طرح آغازشده است، این تیم سه‌نفره هم‌چنین تب‌سنج به همراه خواهند داشت و موجب ایجاد اطمینان مردم خواهد شد علاوه بر این خود اظهاری افراد را نیز در این طرح خواهیم داشت و یک بررسی کامل از سلامت مردم در فرم‌های خود اظهاری پر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هر تیم کارت شناسایی دارند که امضای مشترک سپاه و شبکه بهداشت را دارد، گفت: یک پک بهداشتی نیز به تمام خانوارهایی که تحت غربالگری قرار می‌گیرند اهدا می‌شود که شامل چند ماسک و مایع ضدعفونی‌کننده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت با اذعان به اینکه تمامی اقلام تهیه‌شده و برخی را نیز خیرین اهدا کرده‌اند، بیان کرد: منطقه جماران رشت را به‌صورت پایلوت غربالگری کردیم و تاکنون به امید خدا بیماری در این منطقه نداشتیم و امیدواریم حداقل بیماران را شناسایی کنیم.

حامدی شناسایی بیماران کرونایی و پیشگیری از ابتلا به کرونا را از اهداف طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و افزود: پیشگیری دو نوع راهکار دارد، اول اینکه بتوانیم مردم را آگاه کنیم ضمن اینکه رسانه‌ها در این بخش بسیار می‌توانند مؤثر باشند تا به مردم اطلاع‌رسانی کنند و با ایجاد اعتماد مردم را مورد غربالگری قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه هر خانه باید یک سفیر سلامت داشته باشد، گفت: یک سفیر سلامت در هر خانوار انتخاب می‌شود تا ارتباط بین سفیر سلامت خانواده و سه رده (مرکز بهداشت، مسؤول بهداری پایگاه و حوزه مقاومت) برقرار بماند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads