کد خبر: 207143 - تاریخ: سه‌شنبه، 1 دسامبر 2020 - 12:46

معاون استاندار گیلان:

طرح های نیمه تمام گیلان بین ۶۰ تا ۹۹ درصد پیشرفت دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از پیشرفت فیزیکی طرح های نیمه تمام تولیدی بین ۶۰ تا ۹۹ درصد خبر داد و گفت: این طرح ها ٰبا بهره‌برداری و ورود به عرصه تولید و صادرات می‌توانند تحولی در این بخش ایجاد کنند.

به گزارش خوبان، آرش فرزام‌صفت  افزود: طرح‌های نیمه تمام در گیلان از سال‌ها قبل شروع شده‌اند که در صورت بهره برداری می توانند ما را به شعار جهش تولید در بازه زمانی کوتاه یک‌ساله نزدیک کنند.  

وی با اشاره به ۹۲ پروژه هدف گذاری شده جهش تولید در استان اظهار داشت: ابتدای امسال پروژه‌های جهش تولید را از دستگاه‌های اجرایی که به طور معمول دستگاه‌های تولیدمحور هستند، جمعبندی کردیم.

وی با بیان اینکه هدف ما در مجموع اجرای ۹۲ پروژه جهش تولید در استان است، افزود: این طرح‌ها با تسهیلات حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال حدود سه هزار و ۴۰۰ نفر اجرا می‌شود که البته این مشاغل هنوز به‌طور کامل ایجاد نشده و در مرحله هدف‌گذاری و ایجاد است.

معاون استاندار گیلان خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور سه درصد یارانه سود تسهیلات را برای واحدهایی که در بخش جهش تولید نیازمند تسهیلات هستند، اختصاص داده است.

فرزام‌صفت با بیان اینکه تحقق جهش تولید در بازه زمانی یکساله تنها با افزایش ظرفیت واحدهای موجود و به پایان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام قابل تحقق است، افزود: تعدادی از واحدهای تولیدی استان از جمله برخی از واحدهای شهر صنعتی رشت با ظرفیت ۱۰۰ درصد در حال فعالیت هستند ولی برای رسیدن به جهش تولید نیاز به توسعه دارند.

وی با تاکید بر ضرورت فراهم شدن زمینه افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی خاطرنشان کرد: بستر اصلی قانونی است و باید قوانین مزاحم و مخل کسب و کار شناسایی و حذف شده و قوانین موازی نیز ادغام و ساده شوند که اکنون این موضوع نیز در مجلس در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش اجرایی باید شاهد کاهش بوروکراسی و ساده‌سازی فرآیند شروع کسب و کار باشیم، تصریح کرد: افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی علاوه بر کاهش بوروکراسی نیازمند تداوم حمایت های بخش قضایی و برخورد با نابسامانی‌های حوزه تولید است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads