کد خبر: 207119 - تاریخ: دوشنبه، 30 نوامبر 2020 - 16:05

  مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان:

ذخیره آب دو سد سفیدرود و بیجار گیلان به ۴۶۷ میلیون متر مکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: هم اکنون ذخیره آب پشت دو سد سفید رود و بیجار استان به رقم ۴۶۷ میلیون متر مکعب رسیده است.

به گزارش خوبان، وحید خرمی  با بیان اینکه با توجه به بارش های مناسب در حوضه های آبریز سد سفیدرود و شهربیجار شاهد افزایش ورودی به این سد هستیم،  افزود: متوسط ورودی امروز به سد شهر بیجار۱۶ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن ۴.۵ متر مکعب بر ثانیه  است.

وی عنوان کرد : در حال حاضر ۷۸ میلیون متر مکعب آب  پشت سد شهر بیجار ذخیره شده که معادل ۷۵ درصد ظرفیت اسمی آن ( ۱۰۵ میلیون متر مکعب) است.

وی اظهار کرد: همچنین حجم آب ذخیره شده در مخزن سد سپیدرود در حال حاضر ۳۸۹ میلیون متر مکعب است که نسبت به حجم کل آن ۳۶ درصد از کل ظرفیت این سد می باشد.

وی متوسط ورودی سدسفیدرود را در حال حاضر ۱۰۰ متر مکعب برثانیه و خروجی آن ۶ مترمکعب برثانیه عنوان کرد.

  مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با تاکید بر اینکه سدهای بهره برداری شده  استان از ایمنی و پایداری کامل در مقابله با سیلابهای احتمالی برخوردارند، گفت:  سدهای در حال بهره برداری به طور کامل ایمن و پایدار بوده و تمهیدات لازم برای کنترل سیلابهای احتمالی و مدیریت و ذخیره سازی آب در مخازن سدها اندیشیده شده است.

خرمی همچنین از شهروندان خواست با توجه به تداوم بارش ها در استان طی ماههای پیش رو، از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند تا شاهد بروز حوادثی تلخ نباشیم.

 

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads