کد خبر: 207033 - تاریخ: شنبه، 28 نوامبر 2020 - 09:45

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

گیلانی ها یک بار هیولای کرونا را مهار کردند/ کاهش ۷۵ درصدی مبتلایان با اصل قرنطینه

معاون فنی علوم پزشکی گیلان گفت: گیلانی ها در ابتدای شیوع کرونا طی ماه های اسفند و فروردین وضعیت خوبی نداشتند، اما با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی به ویژه اصل قرنطینه توانستند یک بار هیولای کرونا را مهار کنند.

به گزارش خوبان ،دکتر مسعود نوروزی در گفت وگو با خبر شبکه باران، با بیان اینکه طی ماه های اخیر شاهد کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم استان بودیم، اظهار کرد: متاسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در گیلان به ۴۰ درصد رسید که پایین تر از میانگین کشور بود.

وی با اشاره به اجرای محدودیت های جدید کرونایی و قرنطینه دو هفته ای، افزود: با آموزش های ارائه شده و اعمال محدودیت های رفت و آمد و کاهش فعالیت اصناف، شاهد رعایت بیش از ۶۰ درصدی پروتکل های بهداشتی در استان هستیم.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه گام موثر در جهت قطع رنجیره انتقال بیماری کرونا و مدیریت آن نیازمند رعایت ۸۵ درصدی پروتکل های بهداشتی است، گفت: گیلانی ها در ابتدای شیوع کرونا طی ماه های اسفند و فروردین وضعیت خوبی نداشتند، اما با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی به ویژه اصل قرنطینه توانستند یک بار هیولای کرونا را مهار کنند.

نوروزی، با اشاره به کاهش آمار مبتلایان به کرونا در گیلان طی اردیبهشت و خرداد، یادآور شد: به دلیل کم کاری در رعایت پروتکل ها و کاهش ماسک زدن و برقراری دورهمی ها، شاهد روند افزایشی بیماران کرونایی بودیم که اکنون به یک روند ثابت رسیده است.

وی از مردم خواست مانند روزهای نخست شیوع بیماری آن را جدی بگیرند و اضافه کرد: اگر مردم از خارج شدن غیر ضروری از خانه اجتناب کنند و فاصله گذاری فیزیکی را جدی بگیرند و در همه مکان ها ماسک بزندد و دورهمی و میهمانی و شب نشینی نداشته باشند، تا ۷۵ درصد آمار مبتلایان به کرونا را کاهش خواهیم داد.

معاون فنی معاونت بهداشتی علوم پزشکی گیلان، از بستری بودن ۴۳۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان خبر داد و تصریح کرد: در شبانه روز گذشته نیز ۹۴ بیمار جدید را شناسایی و بستری کردیم.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads