کد خبر: 207018 - تاریخ: جمعه، 27 نوامبر 2020 - 14:28

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان؛

میزان تغییر کاربری های غیرمجاز نگران کننده است | شاخص استانی طرح هادی ۴۷ درصد است

اکبری با بیان اینکه میزان تغییر کاربری های غیرمجاز نگران کننده شده است، افزود: در هر شهرستان به طور متوسط ۴۰ الی ۵۰ مورد امسال تغییر کاربری غیرمجاز داشتیم.

به گزارش خوبان، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان درباره آخرین وضعیت احداث مسکن محرومان گفت: تاکنون احداث دو هزار واحد ابلاغ شده و ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه و به ازای هر واحد ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض برای مسکن محرومین در سطح استان در نظر گرفته شده است.

محمد اکبرزاده با اشاره به اینکه از مجموع ۲ هزار واحد برای ۵۰۰ واحد پرونده تشکیل شده است، گفت: این میزان پرونده تشکبل شده به بانک‌ها ارسال شده است و در مرحله تصویب وام‌ها قرار دارند.

وی ادامه داد: طبق برنامه زمان‌بندی شده تا تاریخ ۳۰ آذر ماه باید برای هر دو هزار پرونده، پروانه‌ صادر شده و تا پایان سال عملیات اجرایی آن‌ها انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در مورد طرح هادی در استان گیلان گفت: شاخص کشوری در طرح هادی ۵۰ درصد است و شاخص استانی نیز ۴۷ درصد است و امیدوارم امسال با ابلاغ قیر رایگان ۵ درصد بهبود پیدا کنیم.

وی در مورد تغییر کاربری‌ها نیز اظهار کرد: با هرگونه تغییر کاربری زمین‌های زراعی و باغی طبق قانون و منشور طرح هادی به شدت مخالفت می‌شود.

اکبرزاده با اشاره به اینکه گروهی متشکل از نماینده فرماندار، دادستانی، جهاد کشاورزی به موضوع تغیر کاربری اراضی رسیدگی می‌کنند به دیارمیرزا گفت: مستندات تخلف کسانی که در داخل طرح هادی ساخت و ساز غیر مجاز کنند به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان تغییر کاربری های غیرمجاز نگران کننده شده است، افزود: در هر شهرستان به طور متوسط ۴۰ الی ۵۰ مورد امسال تغییر کاربری غیرمجاز داشتیم که به همین علت عزم ما جزم شده تا نظارت‌ها بیشتر شود.

اکبرزاده در پایان در مورد صدور سند روستایی گفت: عملکرد کشوری ۱۹ درصد بوده اما استان گیلان در این زمینه بالای ۲۷ درصد عمل کرده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads