کد خبر: 207010 - تاریخ: جمعه، 27 نوامبر 2020 - 10:48

رئیس سازمان اداری و استخدامی؛

ادارات هفته آینده تعطیل هستند | صرفا خدمات ضروری ارائه می شود

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: بنا بر این بود که در شرایط قرمز، حداکثر تا یک سوم کارکنان در محل کار حضور داشته باشند و مدیران می‌توانند کمتر از یک سوم از کارکنان خود را هم سامازندهی و بکارگیری کنند.

به گزارش خوبان خبر رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما افزود: امیدوارم طرح جامع مدیریت هوشمند شیوع بیماری کرونا بتواند موفقیت‌های لازم را بدست بیاورد.

وی ادامه داد: طرحی که در ستاد ملی کرونا تصویب و از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شده است برای هر سه وضعیت زرد و نارنجی و قرمز، حد نصاب‌هایی از کاهش نیرو را پیش بینی کرده است و اصلا بحث دورکاری مطرح نیست.

انصاری اضافه کرد: به اداراتی که زیرساخت‌های لازم در آن‌ها مستقر شده است و کارکنان آن‌ها می‌توانند کار خود را از راه دور انجام دهند، اجازه داده و تکلیف کرده‌ایم که از دورکاری استفاده کنند اما چون این اواخر شرایط، خیلی پیچیده شد و آمار مبتلایان و فوتی‌ها بالا رفت، ستاد ملی کرونا برای قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا، این تصمیم را گرفت که اساساً خدمات ضروری را جدا کنیم و خدمات غیر ضروری را به عقب بیاندازیم.

او ادامه داد: بنابراین صرفاً دستگاه‌هایی که خدمات ضروری را ارائه می‌کنند و نمی‌شود آن خدمات را تعطیل کرد و دستگاه‌هایی که مأموریت‌های اساسی دارند مانند استانداری‌ها و فرمانداری‌ها لازم است کارکنانشان در اداره حضور یابند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: بنا بر این بود که در شرایط قرمز، حداکثر تا یک سوم کارکنان در محل کار حضور داشته باشند و مدیران می‌توانند کمتر از یک سوم از کارکنان خود را هم سامازندهی و بکارگیری کنند.

انصاری افزود: با توجه به توفیقاتی که در هفته نخست، پیش آمد و نگرانی‌هایی که همکاران ما در وزارت بهداشت و درمان و وزارت کشور از تردد وسایل حمل ونقل عمومی به ویژه مترو در صبح‌ها داشتند رئیس جمهور دستور داد برای کمک به اجرای این طرح، فقط کارکنانی در اداره حضور یابند که بالاترین مقام دستگاه، حضور آن‌ها را ضروری تشخیص دهد.

وی گفت: اصل بر این است که هفته آینده ادارات تعطیل هستند مگر کارکنانی که حضور آن‌ها با تشخیص بالاترین مقام دستگاه، ضروری تشخیص داده شود.

انصاری ادامه داد: این تصمیم در جلسه چهارشنبه هیئت دولت گرفته و توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

وی همچنین از مردم خواست از مراجعه حضوری به ادارات خودداری کنند و کارهای اداری خود را برای حدود دو هفته عقب بیاندازند.رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: طرح جامع مدیریت هوشمند تا زمانی که کرونا در کشور بصورت بیماری واگیر وجود دارد دنبال خواهد شد.

انصاری در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: درحال حاضر بیش از ۴۵۰ شهر وضع زرد، نارنجی و یا قرمز دارند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: مقرر شد دوشنبه هر هفته، وزارت بهداشت متناسب با نسبت مبتلایان در هر صد هزار نفر، وضع هر شهر را مشخص می‌کند و با توجه به وضع اعلامی شهرها، محدودیت‌ها از روز شنبه با وضع جدید این شهرها تغییر پیدا

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌ها تا زمانی که شهر به وضع سفید برسد ادامه خواهد داشت افزود: زمانی که شهر به وضع سفید رسید کسب و کارها به روال عادی خود بر می‌گردند.

انصاری ادامه داد: کاری ارزشمند در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری وزارت بهداشت انجام شده که براساس آن کلیه افرادی که بعنوان مبتلا شناسایی می‌شوند با شماره ملی فرد رهگیری خواهند شد و همچنین ارتباط این سامانه با تمام محل‌های تجمع از قبیل فرودگاه ها، پایانه‌ها و راه آهن برقرار می‌شود و از هفته آینده دستگاه‌ها هم می‌توانند به این سامانه متصل شوند و کارکنان و مراجعه کنندگان را کنترل کنند.

وی گفت: در مرحله بعد مراقبت و خدماتی است که وزارت بهداشت با همکاری شورای‌های محل و بسیج به مبتلایان می‌دهد تا آن‌ها کمتر ازخانه خارج شوند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره میزان کارکرد کارکنان شرکتی و حق الزحمه ادارات هم گفت: براساس تصمیم دولت دستگاه‌ها مکلف هستند در این طرح کلیه افرادی که در دستگاه‌های دولتی اعم از نیروهای رسمی، پیمانی و قراردادی شاغل هستند و همچنین افرادی که از طریق شرکت‌ها بکار گرفته شده‌اند کاهش نیرو را درتمام این رده‌ها انجام دهند و تفاوتی میان کارکنان شاغل در ادارات و شرکت‌های طرف قرارداد با ادارات وجود ندارد.

وی افزود: از زمانی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرد برنامه‌های مختلفی را برای مراقبت از کارکنان دولت و رعایت دستورالعمل‌ها در دستگاه‌های دولتی تدوین و ابلاغ کردیم.

انصاری گفت: تقریبا در بیشتر دستگاه‌های دولتی، کارکنان بصورت عمومی و یا برای افرادی که احتمال ابتلا به کرونا را داشتند آزمایش‌های لازم و تست‌های کرونا انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کارکنان دولت از سیستم درمانی خوبی برخوردار هستند و بیشتر دستگاه‌ها بیمه مکمل دارند هزینه انجام تست و آزمایش کرونا برای کارکنان دولت جای نگرانی ندارد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: در حال حاضر کلیه افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند دولت هزینه درمان آن‌ها را توسط وزارت بهداشت بصورت رایگان انجام میدهد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads