کد خبر: 206927 - تاریخ: سه‌شنبه، 24 نوامبر 2020 - 09:33

بی خطر سازی پسماندهای کرونایی در گیلان

مسئول بهداشت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بی خطر سازی پسماندهای کرونایی در گیلان خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای دستگاه های بی خطر سازی پسماندهای عفونی هستند.

به گزارش خوبان، جواهرشناس با اشاره به قانون مدیریت پسماند اظهار کرد: طبق قانون مدیریت پسماند و آئین نامه اجرایی آن، وزارت بهداشت و به تبع آن مراکز بهداشت شهرستان ها اقدام به آموزش متصدیان اماکن عمومی، مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی شهری و روستایی و همچنین پرسنل شاغل در بیمارستان ها و مراکز درمانی اعم از کارشناسان و نیروهای خدماتی کرده است.

مسئول بهداشت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: بی خطر سازی زباله های عفونی از آن جهت حائز اهمیت است که رها سازی و دفن این قبیل زباله ها، تهدید جدی برای سلامت مردم و جامعه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در شرایط همه گیری کروناویروس، آموزش مجازی و غیر حضوری همچنان در حال انجام است یادآور شد: با توجه به شرایط فعلی ماسک ها و دستکش ها در صورت آلوده بودن جزو پسماندهای عفونی محسوب شده که باید ابتدا بی خطر و سپس تحویل شهرداری‌ها شوند.

جواهرشناس از بی خطر سازی پسماندهای بیمارستانی با دستگاه «زباله سوز» خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای دستگاه های بی خطر سازی پسماندهای عفونی هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای بی خطر سازی پسماندهای مطب‌ها و کلینیک ها نیز دو شرکت بی خطر سازی پسماندهای عفونی دارای مجوز وجود دارد که در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads