کد خبر: 206908 - تاریخ: سه‌شنبه، 24 نوامبر 2020 - 00:45

پس ١٣ سال بازی؛

سارا قمی از فوتبال ملی خداحافظی کرد

سارا کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران از فوتبال ملی خداحافظی کرد. او سال‌ها سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد و نقش کلیدی در پیروزهای تیم ملی در مسابقات مختلف داشته است.

به گزارش خوبان خبر ؛ سارا کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران از فوتبال ملی خداحافظی کرد. او سال‌ها سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد و نقش کلیدی در پیروزهای تیم ملی در مسابقات مختلف داشته است.

متن خداحافظی سارا قمی که صفحه مجازی خود منتشر کرده است آمده :

تو ممنونم شهر زیبای خمام

از پدر و مادرم،برادرم،خواهرم و تمامی دوستان و مربیانم سپاسگزارم.
بهتر است از انتها شروع کنم، از خداحافظی
خداحافظی از ١٣ سال بازی در تیم ملی
در طول سالیان دراز سعی کردم عشق ام را از طریق پاهایم با ضربه زدن به توپ فوتبال بیان کنم، چیزی که همه چیز را از زمان کودکی ام تاکنون برایم راحت تر بیان کرد که من چه کسی هستم!!!

چه ضربه ها ،زخم ها ،شکستگی ها،کبودی ها و ناملایماتی که بر پاهایم که همانا قلب آدمیست بر وجودم نشست تا از من سارای قمی بسازد که در این سالها به دختران ناامید وطنم بیاموزم که هر آرزویی میتواند دست یافتنی باشد.

آری مرزهایی را برای خودم و کسانیکه برمن باور نداشتند جابجا کردم و امروز میخواهم قوی تر از قبل ورق را عوض کرده و خود را وارد دنیایی دگر کنم .

خداحافظی از پیراهن تیم ملی و بازوبند کاپیتانیش به مانند شماره ٩ که تا ابد مرا به یاد زنده یاد سیروس قایقران خواهد انداخت برایم سخت نیست ،زیرا من جنگیدم تا ثابت کنم برای وطنم ، آمال و آرزوهایم خواهم جنگید نه شماره پیراهن و نه بازوبندش.

اکنون زمان آن رسیده که از تمامی هم تیمی هایم، مربیان و مدیران و پزشکان تیم های ملی و هوادارانم تشکر کنم و برایشان سلامتی و موفقیت آرزو نمایم.

به گزارش خوبان خبر ؛ سارا قمی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این تصمیم را در بازی‌های مقدماتی انتخابی المپیک گرفتم که می‌خواستم خداحافظی کنم اما به دلایلی که مربی‌ام با من صحبت کرد، ماندم و اکنون خداحافظی کردم.

او در ادامه افزود: حدود دو سال است که می‌خواهم از فوتبال خداحافظی کنم، تصمیم من برای تیم ملی جدی بود اما خانم کتایون خسرویار، جهاننجاتی و خانم نصیری(سرپرست تیم ملی) مجابم کردند در تیم ملی بازی کنم اما بعد از مرحله دوم انتخابی المپیک و بازگشت از قطر می‌خواستم، خداحافظی کنم.

قمی در مورد فوتبال باشگاهی گفت: چند سالی است که مربیان اجازه خداحافظی از فوتبال باشگاهی را نمی‌دهند و می‌گویند هنوز روی دستت کسی نیامده است، چند سال دیگر می‌توانی بازی کنی و نباید با این کار به فوتبال ایران ظلم کنی، به همین دلیل فعلا بازی می‌کنم تا در آینده تصمیم خود را بگیرم.

گفتنی است :  سارا قمی  نخستین بار در ۱۳۸۶ خورشیدی به تیم ملی دعوت شد. او در بازی دوستانه ایران-سوئد که در اواخر مهر ۱۳۹۵ خورشیدی و در سوئد برگزار شد، برای تیم ملی ایران بازی کرد. در آخرین حضور تیم ملی بانوان در میدان های بین‌المللی (فروردین ۱۳۹۶ خورشیدی)، در مقدماتی جام ملت‌های آسیا و جام جهانی که ایران هم گروه با ویتنام، میانمار، سوریه و سنگاپور بود، قمی موفق شد ۳ بار برای ایران در این مسابقات گل بزند. (۲ گل به سنگاپور و ۱ گل به سوریه) هر چند ایران نتوانست از گروه خود صعود کند و حذف شد. همچنین او در بازی با سنگاپور از طرف AFC به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads