کد خبر: 206896 - تاریخ: دوشنبه، 23 نوامبر 2020 - 17:04

افزایش ۲۵ هزار هکتاری حریم بستر تالاب مانعی برای صدور پروانه بهره‌برداری از آب‌بندان‌هاست

مدبری افزایش ۲۵ هزار هکتاری حریم بستر تالاب را مانعی برای صدور پروانه بهره‌برداری از آب بندان ها اعلام کرد و عدم تملک بر آب‌بندان‌ها را علت اصلی عدم رغبت سرمایه‌‌گذاران در این بخش برشمرد.

به گزارش خوبان به نقل از شبستان، رویکرد شیلات در انزلی را حفظ و تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان اعلام کرد و گفت: باید بتوانیم در قلم گوده از اعتبارات استانی و ملی استفاده کنیم.

مدیر کل شیلات گیلان با بیان اینکه امسال ۲ میلیارد تومان در بخش آبزی‌پروری هزینه شده است اظهار داشت: ۴۰ درصد از این سهم به شهرستان بندرانزلی اختصاص یافته است.

وی بهره برداری بهینه از منابع آبی، ساماندهی پره‌های صیادی، رهاسازی بچه ماهیان در تالاب و فعال کردن یک پره صیادی را از دیگر اقدامات شیلات عنوان کرد و افزود: امسال با فعال شدن یک پره صیادی دیگر تعداد این شرکت‌ها به ۱۲ پره صیادی می‌رسد.

مدبری همچنین از صید چهار هزار و ۸۲۵ تن کیلکا در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: بندر انزلی ۷۶ درصد این صید را به خود اختصاص داده و از این حیث جایگاه ممتازی دارد که امیدواریم با حل مشکلات این بخش شاهد افزایش بخش صید و صیادی باشیم.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۳۲۳تن ماهی از دریا توسط ۱۱ شرکت تعاونی پره صید شد.

مدبری از دهیاران خواست افرادی که طرحی برای بهره برداری از آب‌بندان‌ها دارند را به شیلات معرفی کنند و بیان کرد: شیلات ۱۱۵ مزرعه آبزی‌پروری دارد که ۱۰۷ مزرعه آن با ظرفیت تولید هزار تن در حاشیه تالاب واقع شده است.

وی افزایش ۲۵ هزار هکتاری حریم بستر تالاب را مانعی برای صدور پروانه بهره‌برداری از آب بندان ها اعلام کرد خاطرنشان ساخت: عدم تملک بر آب‌بندان‌ها علت اصلی عدم رغبت سرمایه‌‌گذاران و ورودشان به این بخش است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads