کد خبر: 20689 - تاریخ: یکشنبه، 10 مارس 2013 - 20:20

شلمچه کربلای ایران

شلمچه کربلای ایران و مشهد شهدایی که شروع زندگی هر کدام از حماسه سازان این منطقه یک مثنوی جداگانه را می طلبد.

امروزه شلمچه سرزمینی است که قداست زمین را بر افلاکیان نمایان می کند و یقین دارم که این زمین  مقدس یکی از راه های بی همتای عروج از زمین به آسمان است این سرزمین روزی شاهد ایثار و ازخود گذشتگی هایی بوده است که خاک را به کیمیا بدل می کند و به مقام انسان شرافت می بخشد و مقام انسان را از نیستان و فراموشی که در ریشه خود دارد به اوج عبودیت و بندگی رهنمون می شود. حماسه شلمچه صرفا یک واقعه در تاریخ پر افتخار این سرزمین نیست جلوه عبودیت خداپرستان همیشگی این سرزمین است در برابر متجاوزان و بداندیشان و منظومه ای بی انتهاست از دفتر بی پایان سربلندی و افتخار ملت مسلمان و خداجوی ایران اسلامی.

این مکانی است که شهدا دو رکعت نماز عشق خوانده اند و امید و آرزوهای دنیا را ندیده و نشنیده در همان شهر و روستای مادری خود باقی گذاشته و تنها نوشته شان لبیک به ندای حق بود که عمل به تکلیف و ادای وظیفه می کردند و اینجاست که ملائکه بالهایشان را زیر پای انسان فرش می کنند و این تکرار یکی از همان صحنه هایی است که خداوند انسان را به جانشین خود پذیرفت و ملائک را در برابر انسان به تعظیم واداشت.

و در این زمین مقدس آرزوهای زیادی در عمق یک متری از این خاک به خواب رفته اند، آرزوهای مادرانی که اشک شان را پنهان کرده اند تا اراده فرزند جوانشان برای رفتن و ایستادگی برای میهن را نبینند؛ جوانانی که از مادر بی قبر خود آموختند این همه قبر بی مادر و بی نشان بسازند تا بزرگترین نشان ایستادگی و مقاومت مردم این سرزمین را شکل دهند.

و بار الها امید آنست که در پرتو انفاس قدسی ولی عصر (عج) و ولی امر زمان حضرت امام خامنه ای و با استعانت از خون شهدا و مجاهدتهایشان، در مسیر عمل به تکلیف قرین و توفیق روزافزون گام برداریم.

 

نویسنده: امیررضا حمیدی پور  


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۴

  1. یه دوست قدیمی
     | 2013/03/11 - 12:50
    پاسخ
    +1
    0

    گل اشکم وا میشد ای کاش
    همه دردم مداوا می شد ای کاش
    به هرکس قسمتی دادی خدایا
    شهادت قسمت ما میشد ای کاش
    عالی بود انشااله همیشه موفق و پیروز باشی برادر
    یاعلی
    اجرکم عندالله

  2. محمد علیدخت
     | 2013/03/12 - 13:11
    پاسخ
    +1
    0

    باسلام.عزت و اقتدار امروز و نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون این فداکاری ها و از خودگذشتگی هاست و همه با هم با شهدای این سرزمین نجوا می کنیم و عزت این سرزمین از تقدس خون شهداست. و عزت و اقتدای این زمین خدایی را با تمام دنیا معاوضه نخواهیم کرد. شهدا راهتان پاینده باد.ممنون از مطالب بسیار زیبایتان برادر حمیدی پور؛موفق و موید باشید.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads