کد خبر: 206840 - تاریخ: یکشنبه، 22 نوامبر 2020 - 13:08

کوچکی نژاد: بخشی از محدودیت های جدید کرونایی به معنای تجمع مقابل فرمانداریها است

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی از نحوه اجرای محدودیت های کرونایی انتقاد کرد و گفت: از مردم خواسته شده که از ساعت ۹ شب خودروهایشان را بیرون نبرند مگر این که از فرمانداری ها مجوز داشته باشند این کار باعث تجمع مقابل فرمانداری شده است این روش مبارزه با کرونا نیست.

به گزارش خوبان، جبار کوچکی نژاد در جلسه علنی امروز یکشنبه در تذکری گفت: ستاد مبارزه با کرونا اعلام کرده که نباید از ساعت ۹ شب خودرویی در خیابان ها تردد داشته باشد اما هیچ توضیحی نداده که مردم گرفتار و دارای مشکل چه کاری باید انجام دهند. تنها اعلام کرده که با مراجعه به فرمانداری ها کارت تردد دریافت کنند. این باعث ایجاد موجی از جمعیت مقابل فرمانداری ها و تجمع شده  است؛ این روش مبارزه با کرونا نیست.

این نماینده مجلس در تذکر دیگری با اشاره به اعلام رئیس جمهور مبنی بر اختصاص ۱۰۰ هزار تومان به مدت ۴ ماه به اقشار نیازمند گفت: مجلس طرح پرداخت یارانه کالاهای اساسی را تصویب کرد که در زمان بررسی آن دولت اعلام کرد منابعی برای اجرای آن و شارژ مبالغی در کارتهای مردم جهت خریداری کالاهای اساسی ندارد. اما به یک باره دولت مصوب می کند که صد هزار تومان به افراد به مدت ۴ ماه پرداخت شود؛ انگار دولت می خواهد مجلس را ضعیف نشان دهد و به حاشیه ببرد. حال این که به گفته امام مجلس در راس امور است. باید از نحوه اجرای این قانون تحقیق و تفحص شود تا دستگاه هایی که آن را اجرا نمی کنند مجازات شوند.

علی نیکزاد رئیس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت: پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی بیانگر ضعف مجلس نیست این هنر مجلس است که دولت را ملزم به اجرای قانون می کند؛ حال اگر دولت می خواهد علاوه بر مصوبه مجلس یارانه صد هزار تومانی به ۳۰ میلیون ایرانی ظرف مدت ۴ ماه پرداخت کند منعی ندارد، ولی باید از مجلس مجوز بگیرد که منابع پرداخت این یارانه ها از کجا تامین می شود.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: مجلس می خواهد اقتصاد و معیشت مردم را ساماندهی کند. مجلس و دولت باید دست در دست هم دهند در خدمت مردم باشند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads