کد خبر: 206835 - تاریخ: یکشنبه، 22 نوامبر 2020 - 13:09

ورودی ها به گیلان در نخستین روز اجرای محدودیتها کاهش محسوسی یافت

جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در گیلان با اشاره به آغاز اجرای طرح محدودیت های جدید کرونا از روز شنبه گفت: در نخستین روز از اجرای این طرح آمار ترددها بویژه ورودی ها از مبادی جنوب، شرق و غرب استان کاهش محسوسی یافت.

به گزارش خوبان خبر ، محمود قاسم نژاد  با بیان اینکه مبادی ورودی استان به صورت فیزیکی، دیجیتالی و دوربین های مدار بسته توسط پلیس کنترل می شود، تصریح کرد: برخی از خودروهایی هم که در محدوده استان وارد شوند با هدایت و ارشاد نیروهای انتظامی برگشتند و این روند ادامه دارد.
قاسم نژاد با اشاره به بررسی محدودیت شبانه برای شهرهای قرمز استان در دو جلسه گذشته ستاد کرونا گفت: از آنجایی که مهمانی ها و دورهمی ها به طور معمول در سرشب انجام می شود و بیشترین مبتلایان نیز در دورهمی ها تشخیص داده شده است، دیروز ستاد ملی کرونا تصویب کرد برای شهرهای قرمز به ویژه مراکز استانها برای تردد شبانه به جای ایجاد ممنوعیت، محدودیت ایجاد کند.

وی ادامه داد: در این میان ناوگان نقلیه عمومی اعم از تاکسی،  مینی بوس، اسنپ و تپسی فعال هستند و می توانند مردم را  جابه جا کنند اما در صورتی که شخصی نیازاضطراری همچون مراجعه به بیمارستان ها داشته باشد، می تواند  با خودروی شخصی تردد کند و پلیس در این رابطه همکاری می کند.
وی افزود : کارگران و کارمندانی که شیفت بندی دارند و وضعیت تردد آنها مشخص است و نیز کسانی که حتی خودروهای پلاک غیر استان را دارند اما محل سکونت شان یکی از شهرهای استان باشد، در صورتی که دوربین ها پلاک آنها را ثبت کرده و جریمه شوند، می توانند با ارائه مدارک سکونتی خود آن جریمه را پاک کنند.
 قاسم نژاد خاطر نشان کرد: در صورتی که مردم گیلان همراهی و همکاری داشته باشند و وضعیت استان از نظر آمار مبتلایان بهبود یافته و تعداد بیماران و بستری شدگان کاهش یابد، گشایش های بیشتری در محدودیت ها ایجاد می شود.
جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در گیلان در رابطه با تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در فرمانداری رشت نیز گفت: سازو کاری دنبال می شود تا اخذ مدارک و صدور مجوزاز طریق سیستم انجام گردد، در حالی که روز گذشته فرمانداری رشت تمامی کارهایش را تعطیل کرد تا برگه تردد برای سهولت تردد شهروندان صادر کند.

طرح جامع اعمال محدودیت ها برای کنترل شیوع کرونا با سطح بندی شهرها به مناطق قرمز، نارنجی و زرد از شنبه اول آذر ماه در سراسر کشور اجرا شده است. این طرح قرار است فعلا به مدت دو هفته اجرایی گردد و پس از آن با بررسی نتایج کسب شده در صورت نیاز تمدید یا لغو گردد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads