کد خبر: 206826 - تاریخ: شنبه، 21 نوامبر 2020 - 16:42

استاندار گیلان:

ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها و مشارکت مردم در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها / باید درک مشترکی از اهمیت رعایت توصیه‌های بهداشتی شکل گیرد

استاندار گیلان با اشاره به اجرای اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در کشور و استان گیلان متناسب با روند و وضعیت بیماری کووید ۱۹ از امروز، بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها و نیز مشارکت مردم تأکید کرد و گفت: لازم است درک مشترکی از اهمیت رعایت توصیه های بهداشتی شکل گرفته ، اقناع‌سازی و اطلاع رسانی شفاف به آحاد جامعه انجام شود.

 به گزارش خوبان، زارع عصر امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در کشور و استان گیلان متناسب با روند و وضعیت بیماری کووید ۱۹ از امروز اول آذرماه اظهار داشت: اجرای این طرح در واقع مرحله جدیدی از مسئولیت‌پذیری‌ اجتماعی آحاد شهروندان است که با هدف کنترل شیوع ویروس ، قطع زنجیره انتقال آن و و نیز کاهش میزان بستری شدگان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای محدودیت های جدید کاهش آمار بستری شدگان تا پایان آذر به میزان حداقل ۳۰ درصد و همچنین دستیابی به آمار نزولی حداقل ۵۰ درصد طی سه ماه آینده است، افزود: اجرای شایسته محدودیت های تعیین شده و مصوب از سوی ستاد ملی کرونا باید مورد توجه مردم و مسئولان باشد .

استاندار گیلان با اشاره به بیان کارشناسان و محققان علوم بهداشتی مبنی بر آنکه تعطیلی راه‌حل اصلی مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا نیست، ادامه داد: همچنان لازم است استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم شکل‌گیری اجتماعات انسانی و دیگر توصیه ها مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی خاطرنشان کرد: همانگونه که رییس جمهوری نیز بیان داشته؛ مصوبات در ارتباط با طرح جامع ، به منزله قانون و وظیفه ای اجتماعی است و همگان باید این مقررات را رعایت کنند.

وی ادامه داد: در جلسات اخیر ستاد استانی کرونا و به‌دفعات، با اشاره به آمارهای متقن منتشرشده در ستاد ملی مدیریت کرونا، از مردم خواسته‌ام از دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند و امروز نیز با توجه به تعطیلی‌های مقرر شده و نیز محدودیت تردد خودروهای سواری شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ، لازم می‌دانم این امر را مجددا به هم‌استانی‌های عزیز یادآور شوم.

نماینده عالی دولت در استان موضوع ضمانت اجرای همه ابعاد این طرح را از موارد مهمی خواند که باید به آن توجه شود و گفت: انتظار دارم دستگاه هایی که مسئولیت اجرای مصوبات را بر دوش دارند، با جدیت اقدام نمایند زیرا موفقیت در اجرای این مهم ، مستلزم هماهنگی و همکاری همه دستگاه های مرتبط و مشارکت جدی مردم است .

دکتر زارع همچنین بر ضرورت بیماریابی فعال و الزام به قرنطینه مبتلایان به کرونا تاکید کرد و افزود: مهم‌ترین راه مقابله با بیماری و شکست آن؛ نیل به یک درک مشترک از اهمیت رعایت توصیه‌های بهداشتی و اصلی‌ترین رویکرد از اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، شکل‌گیری یک انضباط اجتماعی است.

وی بر لزوم همکاری و تعامل همه دستگاه ها، نهادها، ارگان ها و اقشار مختلف مردم استان در اجرای هرچه بهتر طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با روند و وضعیت بیماری کووید ۱۹ تاکید و اضافه کرد: انتظار می رود کارگروه رسانه و فضای مجازی و نیز صداوسیمای مرکز استان، مبتنی بر یک برنامه آگاهی بخش، اجرای طرح جامع اعمال محدودیت‌های پویا در مقابله با کرونا را بعنوان گامی اصولی در راستای تامین سلامتی همه شهروندان، تبیین کرده و در این زمینه به تولید محتوا بپردازند.

استاندار گیلان ادامه داد: لازم است جزئیات این طرح به روشنی به اطلاع مردم رسانده و آنان اقناع شوند و با پاسخ شفاف مسئولان ذیربط ، هرگونه ابهامی در اذهان عمومی زدوده گردد.

وی گفت: با توجه به برقراری تعطیلی، نقش رسانه ملی در غنی سازی اوقات فراغت مردم با تولید برنامه های شاد، اهمیت بسیاری دارد و لازم است فرآیند آموزش دانش آموزان و دانشجویان از طریق آموزش و پرورش، دانشگاه ها و صداوسیما به طور منظم و مستمر در این ایام نیز دنبال شود.

نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: دولت در حد توان و مقدورات؛ به مشاغل و اقشار آسیب پذیر طی ماه های اخیر توجه داشته و به منظور استمرار این حمایت ها در جلسه امروز ستاد ملی کرونا، پرداخت تسهیلات به برخی خانوارها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه همیشه شاهد حضور موثر خیران در بخش های مورد نیاز در کشور و استان بوده ایم؛ اجرای چند مرحله از رزمایش مواسات ، همدلی و کمک مومنانه در استان را نمونه ای از این امر خواند و گفت: نیاز است امروز نیز سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه، خیران، گروه های جهادی و نیز نهادهایی چون هلال احمر وارد عمل شده و به افرادی که در قرنطینه هستند، یاری رسانند.

دکتر زارع ادامه داد: هم افزایی و انسجام تمامی نهادهای اجرایی، قضایی و نیروهای مسلح و انتظامی در قطع زنجیره شیوع بیماری، الگویی ستودنی است که امروز برای مقابله با کرونا جلوه گر شده و در دیگر صحنه ها نیز به طور قطع ، اثربخش خواهد بود.

وی اجرای طرح “محله سلامت محور” با عنوان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را که هماهنگی‌های لازم برای اجرای آن در بسیج، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران شهرستان های استان صورت گرفته ، اقدامی ارزنده و مطلوب خواند و با تاکید بر اینکه باید اجرای آن در سطح گسترده و با دقت انجام شود، ابراز امیدواری کرد که گیلان در اجرای این طرح نیز همچون طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و غربالگری های صورت گرفته طی ماه های گذشته، از استان های برتر و پیشتاز کشور باشد.

وی در خاتمه سخنانش گفت: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، زمان وکالت نامه تعویض پلاک خودروها تا موقع بازگشایی مراکز پلاک گذاری، تمدید شده است.

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads