کد خبر: 206824 - تاریخ: شنبه، 21 نوامبر 2020 - 16:39

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان:

آمارمبتلایان کرونا درگیلان با همراهی مردم به ثبات نسبی رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ طی چند روز اخیر با همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه از انتشار ویروس کرونا به حالت ثبات نسبی رسیده است.

به گزارش خوبان، دکتر آبتین حیدرزاده عصر روز شنبه ،  افزود: از حدود دو ماه گذشته شاهد افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان گیلان بوده ایم اما در دو سه روز اخیر روند نزولی شروع شده که امیدواریم با همراهی و همکاری مردم در رعایت توصیه های بهداشتی پیشگیرانه این روند ادامه یابد.

وی افزود : در حال حاضر ۴۴٠ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان بستری هستند.
وی با اشاره به اعمال محدودیت های جدید از امروز “شنبه” در سراسر کشور و گیلان اظهار داشت: اگر محدودیت های دو هفته ای که اعلام شده به درستی رعایت شود، امید است که رفته رفته شاهد افت آمار بیماران کرونایی و فوتی های ناشی از آن باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطر نشان کرد: در این شرایط آنچه مهمتر از تعطیلی هایی است که از امروز در اماکن عمومی و پاساژها و غیره اعمال می شود، برگزار نشدن دورهمی های اعم از کوچک و متوسط است که البته دورهمی ها و تجمعات بزرگ در مکان هایی از جمله تالارها برگزار نمی شود.

وی بیان داشت: مردم در صورت مشاهده علائم بیماری بدون هیچ تعللی سریع با سامانه ۴۰۳۰  تماس گرفته تا راهنمایی های لازم را دریافت کند.

انتهای پیام/۸۵۲

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads