کد خبر: 206820 - تاریخ: شنبه، 21 نوامبر 2020 - 11:24

معاون عمرانی استاندار گیلان:

اصلاح شبکه توزیع و انتقال برق گیلان نیازمند اعتبار ملی است

معاون عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اینکه اصلاح شبکه توزیع و انتقال برق استان نیازمند اعتبارات کلان ملی است، گفت: بخشی از نیازمندی‌های استان در جهت تقویت و اصلاح شبکه برق به استان اختصاص‌یافته اما کافی نیست.

به گزارش خوبان،  علی اوسط اکبری مقدم امروز با بیان اینکه شبکه‌های توزیع و انتقال برق در استان گیلان شرایط مطلوبی ندارند و عمدتاً فرسوده هستند، اظهار کرد: برای اینکه شبکه‌های برق فرسوده گیلان جمع‌آوری و اصلاح شوند نیاز به اعتبارات کلان ملی و چندمیلیاردی است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات هرچند ناچیز از منابع ملی جهت اصلاح شبکه برق استان، افزود: هرچند تا یک هزار کیلومتر از شبکه برق فرسوده استان به کابل‌های خود نگه‌دار در حال اصلاح هستند اما با اعتباراتی تخصیصی و ابلاغی کنونی شبکه‌های برق استان با توجه به گرانی‌های چند برابری اخیر قابل تقویت و اصلاح نیست.

معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به تفاهم‌نامه استان با سازمان برنامه‌وبودجه در جهت اصلاح شبکه برق گیلان، گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین استاندار گیلان، شرکت توزیع برق استان و همچنین رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در خردادماه منعقد و مطابق آن ۸۰ میلیارد تومان اعلام شد که این هزینه اضطراری برای اصلاح شبکه برق بود، گرچه رقم پیشنهادی پیش از افزایش قیمت‌های اخیر برآورد شده بود و اکنون این رقم پیشنهادی بسیار فراتر رفته است.

اکبری مقدم با بیان اینکه بخشی از تعهد سازمان برنامه‌وبودجه در تفاهم‌نامه تحقق‌یافته، خاطرنشان کرد: ۱۵ میلیارد تومان از مبلغ کل تفاهم‌نامه به استان به جهت هزینه‌های اصلاح توزیع برق تخصیص‌یافته اما هنوز ابلاغ اعتبار نشده است و برای شبکه انتقال(برق منطقه‌ای) نیز تاکنون اعتباری تخصیص نیافته است.

وی با اشاره به مساعدت دولت در جبران بخشی از خسارت‌های برف به شبکه انتقال و توزیع برق گیلان، گفت: در پی جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از برف سال گذشته نیز مجموعاً ۲۰ میلیارد ( ۱۰ میلیارد تومان برای شرکت توزیع و ۱۰ میلیارد تومان برای شرکت انتقال) به گیلان اختصاص یافت درحالی‌که ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد هزینه به مرکز اعلام‌شده بود.

معاون عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه در شرایط کنونی تلاش شده تا شبکه برق پایداری در استان شاهد باشیم، افزود: با امکانات فعلی در شبکه توزیع و انتقال برق در تلاش هستیم تا وضعیت برق در استان پایدار بماند اما اگر برف سنگینی را مجدداً در گیلان داشته باشیم قطعاً خاموشی‌ها مکرر خواهد بود.

اکبری مقدم با اشاره به تمهید مقدمات اندیشیده شده در جهت کاهش قطع جریان برق در استان ازجمله در مواقع بحرانی، گفت: به‌تمامی فرمانداری‌ها ابلاغ‌شده تا درختان خطرآفرین حاشیه خطوط برق به‌سرعت اصلاح و برچیده شوند تا از وارد آمدن خسارت‌های احتمالی ناشی از برف جلوگیری کند هرچند خود خطوط برق فرسوده نیز توان برف سنگین را ندارند.

انتهای پیام/۳۳۸۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads