کد خبر: 20682 - تاریخ: یکشنبه، 10 مارس 2013 - 20:04

در محور رشت ـ قزوین

شرب خمر باز هم حادثه آفرید

خوبان خبر: سرپرست پلیس راه گیلان از مسدود شدن مسیر حرکت خودروها در محور رشت‌ ـ قزوین توسط یک راننده مست به سبب مصرف مشروبات الکلی خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: مهیار رستگار عصر امروز در نشست فرمانده انتظامی استان در تشریح حادثه مسدود شدن محور رشت‌ ـ قزوین توسط یک راننده مست، اظهار کرد: راننده یک دستگاه سواری پژو 206 به دلیل مصرف مشروبات الکلی و از دست دادن قدرت تعقل حرکت خودروها را در جاده رشت ‌ـ قزوین مسدود کرد.

وی با بیان اینکه این اتفاق روز گذشته رخ داد، تصریح کرد: روز گذشته فرمانده پاسگاه پلیس راه رشت‌ ـ قزوین در رأس گروه عملیاتی با اطلاع از مسدود شدن جاده و بروز ترافیک سنگین در نزدیکی این پاسگاه توسط مردم، بلافاصله خود را به محل وقوع ترافیک رساند.

این مسئول ادامه داد: با حضور ماموران در صحنه مشاهده شد که یک دستگاه سواری 206 به صورت عرضی در جاده در حال جلو و عقب رفتن است به نحوی که تا شانه خاکی راه رفته و سپس با دنده عقب به نیوجرسی (حفاظ بتونی) وسط راه برخورد کرد و این عمل را به صورت متناوب انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام راننده مانع تردد خودروهای عبوری شده بود، افزود: راننده نیز هیچ‌گونه توجهی به این موضوع نداشت.

رستگار گفت: ماموران پلیس راه با مشاهده این وضعیت با آگاه کردن اورژانس و همکاری ماموران کلانتری خودرو را محاصره کردند.

به گفته وی، یکی از ماموران پلیس راه در اقدامی شجاعانه با استفاده از یک لحظه توقف خودروی 206، خود را به داخل خودرو رساند و توانست این وسیله نقلیه را خاموش و متوقف نکند.

سرپرست پلیس راه گیلان اضافه کرد: پس از توقف خودرو مشخص شد که راننده به هیچ عنوان تعادل روانی ندارد و بوی تند الکل نیز فضای داخل خودرو را فرا گرفته بود ضمن اینکه راننده از نظر جسمی نیز در شرایط بسیار بدی قرار داشت به طوری که پس از چند لحظه کاملاً بی‌هوش شد.

وی با اشاره به اینکه بلافاصله خودرو از مسیر خارج و راه باز گشایی شد، خاطرنشان کرد: راننده نیز توسط عوامل اورژانس مورد مداوا قرار گرفت.

رستگار افزود: ماموران کلانتری پس از بازرسی از خودرو و کشف مقدار نیم لیتر مشروبات الکلی، این خودرو را به پارکینگ منتقل کردند.

وی به اعمال قانون راننده متخلف اشاره کرد و متذکر شد: راننده خودرو در اجرای قانون به دلیل رانندگی در شرایط مستی مبلغ دو میلیون ریال اعمال قانون شد.

این مسئول اذعان کرد: گواهینامه این راننده نیز به مدت شش ماه ضبط و راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با هشدار به افرادی که در شرایط مستی اقدام به رانندگی می‌کنند، یادآور شد: به دلیل شرایط اعتقادی مردم کشور ما، تعداد افرادی که با این شرایط رانندگی می‌کنند بسیار کم است و قانون جدید راهنمایی و رانندگی مقررات سخت‌گیرانه برای این افراد مانند جریمه دو میلیون ریالی، ضبط گواهینامه به مدت شش ماه و توقیف خودرو در نظر گرفته است.

رستگار افزود: در صورت بروز حادثه پوشش بیمه‌ای به این افراد تعلق نمی‌گیرد و در قانون مجازات اسلامی نیز برای اینگونه افراد مجازات سخت‌گیرانه تعیین شده است.

وی، فارغ از مجازات‌های قانونی که برای این افراد در نظر گرفته شده است، رانندگی در حالتی که قوه تعقل انسان را مختل می‌کند، بسیار خطرناک دانست و تصریح کرد: این نوع رانندگی حوادث ناگواری را به دنبال دارد و شایسته است تمام افراد به قوانین و هنجارهای اجتماعی، فرهنگی و دینی کشور احترام بگذارند.

 

انتهای پیام/87


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads