کد خبر: 206806 - تاریخ: شنبه، 21 نوامبر 2020 - 08:51

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

زندگی مردم در حریم تالاب انزلی با مشکل مواجه شده است

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اینکه زندگی مردم در حریم تالاب با مشکل مواجه شده است، خاطرنشان کرد: کارکردهای حوزه بندری و رسوب‌گذاری و شدت بارندگی ها موجب بالا آمدن آب و فرا گرفتن جلگه شده است.

به گزارش خوبان، احمد دنیامالی در جلسه شورای کشاورزی شهرستان بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در تلاشیم در حوزه ترانزیت نقش ویژه تری پیدا کنیم و انزلی را به جایگاهی که در گذشته داشت برگردانیم.

وی با اشاره به اینکه با کوتاه کردن مسیر حمل کالا برای توزیع، می توانیم سرویس بهتری به واردکنندگان ارائه دهیم، تصریح کرد: از لحاظ کنترل استاندارد باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که صاحبان کالا دچار مشکل نشده و مسیر تحویل کوتاه شود، زیرا تا زمانی که جواب آزمایشگاه نیامده آنها حق توزیع ندارند.

دنیامالی با اشاره به مشکلی که سال گذشته کشاورزان انزلی جهت ثبت نام سوخت در سامانه داشتند، گفت: امسال اگر دوره‌های آموزشی ثبت نام به موقع برگزار شود، قطعا مشکلی در فصل کشاورزی از این بابت شاهد نخواهیم بود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه در بحث آب بندان باید بیشتر کار کنیم و از ظرفیت ها بهره برداری بهتری داشته باشیم، تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰ آب بندان در سطح شهرستان داریم ولی فقط هفت مورد کار شده، در حالی که باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم زیرا علاوه بر ایجاد شتغال می‌تواند در تولید پروتئین سهم مهمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه افزایش حریم تالاب یکی از مشکلاتی است که در سطح شهرستان وجود دارد، گفت: در حال حاضر ۲۰۰۰ هکتار حوزه شالیکاری شهرستان در حد بستر تالاب قرار گرفته و شایسته نیست مردمی که دیروز کشت و کار می‌کردند، امروز به دلیل فعالیت در عرصه حریم تالاب با پیگرد قانونی مواجه ‌شوند. باید ثبت اسناد و کاداستر مقدار بیشتری در این زمینه مطالعه و کارشناسی کنند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زندگی مردم در حریم تالاب با مشکل مواجه شده است، خاطرنشان کرد: کارکردهای حوزه بندری و رسوب‌گذاری و شدت بارندگی ها موجب بالا آمدن آب و فرا گرفتن جلگه شده است.

وی با بیان اینکه باید افزایش رهاسازی تعداد بیشتری بچه ماهی در تالاب مورد توجه باشد، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ میلیون رهاسازی قابل قبول نیست، زیرا همانطور که می‌دانیم کیفیت و اکسیژن آب تالاب پایین است و وضعیت عمق پایداری را شاهد نیستیم.

دنیامالی با بیان اینکه باید روی ۱۵۰ میلیون رهاسازی برنامه ریزی کنیم، تاکید کرد: با توجه به شرایط، بیشتر بچه ماهی ها در تالاب انزلی از بین می‌روند؛ این در حالی است که ماهیگیری از تالاب برای مردمی که در حاشیه تالاب هستند یک معیشت است.

اسماعیل میرغضنفری، فرماندار شهرستان بندرانزلی نیز، گفت: تالاب یکی از عایدات ما در انزلی بود که امروز به دلیل نشست رسوب ها و مسایلی که به وجود آمده دغدغه هایی را در این حوزه شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: آب بندان هایی که به اسم روستاییان اجاره داده می شود، باید برای اهالی همان روستا محل خیر و برکت باشد و نه اینکه به اسم روستاییان بگیرند، ولی تبدیل به محلی برای خوشگذرانی غیربومی ها شود.

فرماندار بندرانزلی با بیان اینکه مبنای کار ما در حریم تالاب باید براساس کنوانسیون رامسر و تعدیلاتی که در این مسیر صورت گرفته باشد، تصریح کرد: ظرف یک ماه آینده دستگاه های مربوطه مطالعات کارشناسی داشته باشند تا به صورت مدون و هماهنگی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یک گروه از انزلی برای ارائه نقطه نظرات کارشناسی جهت پیگیری حریم تالاب به تهران برود.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

امکان نظر دادن برای این مطلب بسته شده است.

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads