کد خبر: 206778 - تاریخ: جمعه، 20 نوامبر 2020 - 11:42

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا گیلان»

محدودیت تردد در شهرهای قرمز گیلان از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح لغو شد

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا گیلان گفت: اکنون ممنوعیت تردد اعلام شده برای وسائط نقلیه بین ساعات ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز استان برداشته شده است و مردم مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.

به گزارش خوبان خبر ، محمود قاسم نژاد اظهار داشت:  هم اکنون در استان ؛ دو شهرستان رشت و رودبار قرمز ، چهار شهر نارنجی و ۱۰ شهر زرد هستند؛  بنابر این وضعیت محدودیت در شهرستان های زرد ، نارنجی و قرمز متفاوت است .

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا گیلان افزود: دو گروه شغلی که مشخص شده در شهرهای زرد می توانند فعالیت خودشان را داشته باشند و گروه سوم و چهارم در شهرهای نارنجی و شهرهایی که وضعیت قرمز دارند ، نمی توانند فعالیت داشته باشند.

وی افزود:  همچنین بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهای زرد و نارنجی تردد در ساعاتی که مشخص شده ، ممنوع است ؛ بنابراین اگر دوربین های مربوط به پلیس راهور  یا پلیس پلاک های غیر بومی را در این شهرها مشاهده کند ، می تواند اعمال جریمه کند .

قاسم نژاد گفت: در شهرهای نارنجی جریمه ۵۰۰ هزار تومان است و می تواند برای روز بعد هم تکرار شود و در شهرهای قرمز که اکنون  دو شهر داریم جریمه خودروهایی که بومی نیستند می تواند یک میلیون تومان باشد و برای روز بعد هم تکرار شود. 

وی  ادامه داد: همچنین در شهرهای قرمز کارکنانی که باید حضور پیدا کنند در ادارات خودشان و یا نهادهایی که باید به صورت ضروری خدمات ارائه بدهند ، از یک دوم تا یک سوم می توانند فعالیت داشته باشند که بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور برای دستگاههای اجرایی مشخص شده است .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: بخشی از کارکنان ادارات که نیز همواره باید در شیفت های مختلف حضور داشته باشند و یا از شهرهای دیگر به شهرهای قرمز برای  مشاغل شان  تردد داشته باشند، می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی به انجام وظیفه خودشان بپردازند .

وی با اشاره به اینکه برخی شهروندان شهر قرمز که با پلاک های غیر بومی در آن شهر ساکن هستند و یا  از خارج از شهر  قرمز بدلیل انجام وظایف شان باید  تردد داشته باشند  از طریق فرمانداری محل سکونت شان و با ارائه مستندات می توانند تردد داشته باشند به این صورت که این اطلاعات در اختیار پلیس گذاشته می شود و پلیس اگر هم آنها را شناسایی کند و مستندات لازم را داشته باشند هیچ تخلفی برای آنها ثبت نخواهد شد.

 جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا گیلان از مردم خواست همچون گذشته  دستورالعمل ها را  رعایت کنند  و تصریح کرد:  با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی می توانیم وضعیت قرمز را به نارنجی و نارنجی را به زرد تبدیل کنیم  که با تغییر وضعیت ها گشایش های بیشتری اتفاق خواهد افتاد و  اما برعکس این موضوع  هم صادق است و اگر سهل انگاری کنیم ، ممکن است تشدید شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads