کد خبر: 20675 - تاریخ: یکشنبه، 10 مارس 2013 - 19:52

احمدی نژاد: مشایی مردی است بهاری بهاری بهاری/ آشنایی من با مشایی از عنایات اصلی خداوند است

خوبان خبر: مراسم استقبال از نوروز که بیش از ۴ ساعت به طول انجامید حاشیه‌هایی را به همراه داشت.

به گزارش خوبان به نقل از جهان، مراسم استقبال از نوروز از صبح امروز به مدت بیش از 4 ساعت با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور، اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی، حسن موسوی و تمامی اعضای هیئت دولت در سالن اجلاس سران برگزار شد.

* در این مراسم که با یک ساعت تأخیر از ساعت 10 صبح آغاز شد نشان درجه یک فرهنگ و هنر به اسفندیار رحیم مشایی اعطا شد که حین اعلام این نشان، سوابق کاری وی نیز اعلام شد.

* احمدی‌نژاد پس از اعطای نشان به مشایی دست وی را بالا برد و سپس مشایی از تمبر نوروز رونمایی کرد و یادداشتی را روی آن نوشت.

* در این مراسم از تمبر گرامیداشت هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید ونزوئلا نیز رونمایی شد.

* مشایی و احمدی‌نژاد پس از اذان ظهر برای دقایقی از سالن خارج شدند که نماز ظهر و عصر را اسفندیار رحیم مشایی در جمع افرادی که از سالن خارج شده بودند اقامه کرد.

* در این مراسم که اقوام ایرانی به اجرای رقص‌های محلی می‌پرداختند، دختربچه مازندرانی نیز به روی سن اجرای رقص مازندرانی داشت.

* داریوش ارجمند در این مراسم در کنار حدود 20 نفر از بازیگران تلویزیون و سینمای ایران حضور داشت که با قرار گرفتن به روی سن، گفت: هرگز ایران را نمی‌توانستم یکجا ببینم اما در این مراسم این اتفاق افتاد، نقطه وصل ما دین ما و ایران ما است؛ به تخت جمشید همانقدر می‌بالم که به مسجد شیخ‌لطف‌الله می‌بالم، ایران بدون اسلام در ذهن من غیر قابل تصور است.

* صابر خراسانی، شاعر نیز در این مراسم شعرخوانی کرد که مضمون یکی از اشعار آن مربوط به ایران بود و مصرعی از آن را که خواند مکرراً مورد تشویق احمدی‌نژاد و مشایی با کلمه «احسنت» مواجه شد، مصرعی از شعر صابر به این ترتیب است:

«غبار سرزمینم را به دنیایی نخواهم داد»

* در این مراسم ملک زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بجای سخنرانی تنها به تبریک سال نو به زبان زابلی اکتفا کرد.

* اجرای موسیقی توسط سالار عقیلی در این مراسم انجام شد که وی در حین اجرا اعلام کرد میکروفن صدای ضعیفی دارد و به اتاق فرمان نسبت به این موضوع اعتراض کرد و پشت تریبون گفت: برنامه‌های بزرگ دردسرهایش هم بزرگ است.

* کودکان دبستانی نیز در این مراسم بعنوان همیاران گردشگری با در دست داشتن گل حضور داشتند.

* از 17 اثر آئین‌های نوروزی که در قالب پرونده ثبت جهانی نوروز به ثبت رسیده بود رونمایی شد.

* در طول سخنرانی اسفندیار رحیم مشایی به روی سن، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور نیز در کنار او ایستاده بود؛ مشایی در سخنرانی خود گفت: بنده شایسته چنین نشانی نیستم و این نشان را از نظر معنوی باید تقدیم ملت ایران کنم، 50 درصد از مزایای مادی آن را به پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر برای هزینه‌های درمان و 50 درصد دیگر را به گل‌های نو رسیده‌ای که وقت پژمرده‌شدن آن‌ها نرسیده بود اما الان پژمرده‌اند یعنی کودکان سرطانی تقدیم می‌کنم، در آستانه بهار دعا می‌کنم که در فصل رویش، این‌ها ریزش نکنند.

* مشایی حین سخنرانی درباره کودکان سرطانی برای لحظاتی نتوانست سخن خود را ادامه دهد و گریست، همزمان با وی نیز رئیس جمهور، گریه کرد.

* احمدی نژاد در سخنرانی خود اعلام کرد برای من سخن گفتن از جناب‌آقای مهندس مشایی سخت است . باید شهادت دهم این مرد دلی دارد پاک و زلال. مردی است مهربان و عاشق تمام انسان‌ها و ایمانی دارد به استواری دماوند. من افتخار آشنایی با ایشان را در 27 -28 سال قبل داشتم واین آشنایی با عنایات خداوند بر این بنده کوچک ادامه یافته است.

*احمدی‌نژاد گفت: من ایشان را مدیری مسلط و مدبر می‌دانم. ایشان مرد هنر و مرد عشق است ،با تلاش استثنایی ایشان و نقش‌آفرینی فوق‌العاده آقای مشایی در یک دوره کوتاه چند برابر تاریخ گذشته ثبت جهانی شد.

*رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ایشان برای همه برادری دلسوز است. من ندیدم کسی با ایشان ملاقات کند و بدون اراده قبلی و شیفته ایشان نشود.شیفته اخلاق، منش و بزرگی ایشان.

*احمدی‌نژاد گفت: آقای مشایی صاحب اندیشه است، صاحب نظریه است. در زمینه‌های گوناگون و اساسی جهان و انسان و رابطه انسان با خدا و مدیریت جهانی صاحب نظر است، بر خودم وظیفه می‌دانم به نمایندگی از ملت ایران از ایشان تقدیر کنم. البته من برای نصب نشان از ایشان اجازه گرفتم که آیا اجازه می‌دهید آن را نصب کنم و آن را جزو افتخارات خود می‌دانم که علیرغم تمام ناملایمات، خداوند متعال این توفیق را به بنده داد که بنده به نمایندگی از ملت از یک فرزند برومند ملت تجلیل کنم.

*احمدی‌نژاد گفت: ملت قدر فرزندان خود را می‌داند و می‌شناسد. من حق خود را در یک کلمه خلاصه می‌کنم اگر من بخواهم آقای مهندس مشایی را در یک کلمه معرفی کنیم ایشان مردی بهاری بهاری بهاری است.

به گزارش جهان، رئیس جمهور در سخنرانی کوتاه خود درباره نوروز و مشایی 51 بار از واژه های ‘بهار’ و ‘انسان’ استفاده کرد. ناظران سیاسی ‘بهار’ را از کلمات محوری در شعارهای انتخاباتی جریان انحرافی می دانند.

 

انتهای پیام/34


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads