کد خبر: 206740 - تاریخ: پنج‌شنبه، 19 نوامبر 2020 - 20:24

در جلسه علنی امروز شورای شهر خمام:

بررسی چند پرونده مالی و عمرانی در جلسه امروز شورا/شهردار همکاری و مشورت کافی با شورا ندارد

در جلسه علنی امروز شورای شهر خمام که با حضور شهردار این شهر برگزار شد، پرونده عمرانی و مالی ساختمان اداری-تجاری شورا مورد بررسی قرار گرفت و از شهردار خمام بابت عدم ارائه گزارش صورت وضعیت‌های شهرداری انتقاد شد

به گزارش خوبان خبر ؛ رئیس شورای شهر خمام امروز در جلسه علنی شورای شهر با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج و ولادت امام حسین عسگری (ع) اظهار کرد: با توجه به ویروس منحوس کرونا تجمع در هفته بسیج نخواهیم داشت و آنچه قرار است انجام شود در رسانه‌ها و فضای مجازی رخ خواهد داد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی گفت: رزمندگان بسیجی بسیاری در مناطق جنگی و کوهستانی غرب و کردستان با حضور خود امنیت را برقرار کرده و جان‌فشانی کردند و به جرم بسیجی بودن به شهادت رسیدند.

اسماعیل احمد نیا با اشاره به شهرستان شدن خمام و تقدیر از تمامی کسانی که برای این منظور تلاش کردند، بیان کرد: پرونده قرارداد در خصوص ساختمان شورای شهر و مغازه‌های جنب استخر واقع‌شده و در حال ساختمان‌سازی هستند بررسی شد و یک نامه‌ای هم آقای غلامی نژاد داشتند در خصوص راه‌پله و سه مغازه که بالکن که از راه‌پله شورا که از سمت راه‌پله شورا می‌خواستند بردارند که بررسی‌شده و جوابش را به‌زودی خواهیم داد.

وی با تأکید بر اینکه شهردار خمام نیز یک توضیحی باید در این خصوص بدهند که اگر راه‌پله‌ای برداشته شد سه مغازه که در بالکن قرار دارند می‌توانیم یک مغازه حساب کنیم، گفت: برای فروش اگر مغازه‌ای بالکن می‌خورد بالکن نصف حساب می‌شود و مغازه پایین یک مغازه حساب می‌شود وقتی یک‌راه جداگانه داشته باشد آن مغازه کامل حساب می‌شود درواقع سه مغازه‌ای که واقع است برای فروش نصف حساب می‌شود اما اگر راه‌پله جداگانه بخورد می‌توان تمام آن مغازه‌ها را حساب کرد.

رئیس شورای شهر خمام با اذعان به اینکه مشخص نیست اکنون این مغازه‌ها متعلق به شهرداری است یا آقای غلامی نژاد بیان کرد: البته این ساختمان‌ها برای شهرداری نیز آورده دارد، این امر نیاز به کارشناسی دارد و اگر قرار است متعلق به آقای غلامی نژاد باشد باید نصف پولش پرداخت شود یعنی اگر ۱۰۰ متر را پرداخت کند باید سه میلیارد برای شهرداری آورده داشته باشد، علاوه بر این در خصوص طلبکاری آقای سمسام هم باید تصمیم‌گیری شود تا بفهمیم چقدر کارکردند و چقدر از شهرداری طلب دارند.

شهرداری از ابتدا با شورا مشورت نمی کرد/شهردار خمام خود را مکلف به ارائه گزارش به شورا نمی‌داند

عضو شورای شهر خمام نیز در این جلسه با اشاره به درخواست شهردار مبنی بر تأمین اعتبار دستمزد مشاور شهرداری اظهار کرد: یک‌جانبه‌گرایی، یک‌سو گرایی، عدم هماهنگی و مشورت نکردن از ویژگی‌های شهردار خمام است پس نمی‌توان برای دستمزد مشاور اعتباری تأمین کرد.

رضی مؤدب پور با بیان اینکه هر زمان از شهرداری خواستیم گردش مالی و مصوبات را در اختیار شورا قرار دهد انجام نشد، گفت: هر دفعه شهردار خمام گفتند که شورا می‌خواهد با این کار شهرداری را زیر سؤال ببرد، چندین بار خواستیم گزارش عملکرد ماهانه به ما بدهید و این اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه شهردار باید از ابتدا با شورای شهر همکاری می‌کرد نه در این زمان بگوید آماده همکاری هستم، افزود: هنوز یک گزارش کامل از اقدامات عمرانی شهرداری به شورا نرسیده است.

عضو شورای شهر خمام با اشاره به اینکه صورت‌وضعیت آسفالت تاکنون به شورا نرسیده است، گفت: وقتی شهرداری این موارد را انجام نمی‌دهد چطور انتظار دارد سؤالی هم پرسیده نشود.

مؤدب پور تأکید کرد که شهردار اگر در این سه سال درآمدی داشته باید حداقل یک‌بار گزارش‌های شهرداری را به شورای شهر اعلام می‌کرد.

 

انتهای پیام۲۳۶۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

امکان نظر دادن برای این مطلب بسته شده است.

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads