کد خبر: 206703 - تاریخ: پنج‌شنبه، 19 نوامبر 2020 - 08:00

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا در گیلان؛

افراد با نیاز ضروری برای تردد در گیلان از فرمانداری‎ها مجوز بگیرند

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا در گیلان با اشاره به آغاز اجرای طرح محدودیت هوشمند در سراسر کشور از اول آذرماه به تشریح محدودیت ها در استان پرداخت

به گزارش خوبان، جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا در گیلان با اشاره به آغاز اجرای طرح محدودیت هوشمند در سراسر کشور از اول آذرماه به تشریح محدودیت ها در استان پرداخت.

محمود قاسم نژاد چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اجرای این طرح را ۲ هفته عنوان و اظهار کرد: تسهیل و تشدید این طرح بسته به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی خواهد بود.

وی اضافه کرد: بنابراین اگر هر زمانی که مردم بیشتر رعایت پروتکل‌ها را داشته باشند، وضعیت قرمز به نارنجی و و ضعیت نارنجی به زرد تبدیل خواهد شد که گشایش بیشتری در محدودیت‌ها و بهبود گشایش در مراکز تجاری و تعدادی از مشاغل خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما در اجرای این طرحجامع هوشمندها متناسب با بیماران فقط بحث محدودسازی را نداریم بلکه اقدام بزرگی است که محدودیت سازی، محدودیت ترددها و کاهش کارکنان فقط بخشی از آن است تصریح کرد: در این طرح با استفاده از تجربه صورت گرفته، استفاده از نیروهای بسیج و سازمان‌های دیگر در مبارزه با بیماری کرونا را نیز داریم.

قاسم نژاد گفت: در گیلان ۲ شهر ستان رودبار و رشت قرمز و پنج شهرستان نارنجی و مابقی زرد هستند و محدودیت‌های ترددی داریم که این محدودیت‌های ترددی متناسب با این وضعیت نیست.

وی بیان کرد: در وضعیت زرد محدودیت‌ها برای مشاغل فقط شامل گروههای سوم و چهارم می‌شود یعنی مشاغل اول و دوم می‌توانند فعالیت عادی‌شان را داشته باشند.

وی اظهار داشت: در تردد شهرها در شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت‌های تردد را داریم به این شکل که هیچ شهر قرمزی نمی‌تواند از شهر خود خارج شود و در شهری همچون رشت و رودبار که قرمز هستند از ساعت ۲۱ تا چهار صبح ممنوعیت تردد وجود دارد و هیچ خودرویی به غیر از خودروهای ضروری همچون خودروهای امدادی و خدمات رسان، ارتش و سپاه مابقی نمی‌توانند تردد داشته باشند.

وی با بیان اینکه این محدودیت‌ها به معنای آن نیست که اگر کسی نیاز مبرم به تردد برای کارهای ضروری همچون مراجعه به مراکز درمانی، بیمارستانی و حیاتی داشت، نتواند تردد کند، گفت: همچنین اگر کسی از شهر قرمز نیاز به تردد به مرکز کشور مثلا بیماران خاص قصد تردد را داشته باشند باید با مجوزی که از فرمانداری آن شهرستان دریافت می‌کنند، می‌توانند این تردد‌ها را انجام دهند

قاسم نژاد ادامه داد: البته جریمه‌هایی برای متخلفان که به صورت غیر ضروری در ساعت‌های تعیین شده در شهرهای قرمز و نارنجی تردد می‌کنند، در نظر گرفته شده است. به طور مثال در شهرهای نارنجی اگر خودروهای غیر بومی تردد کنند حتما ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و می‌تواند در ۲۴ ساعت بعدی این جریمه تکرار شود.

وی افزود: شهرهای قرمز جریمه یک میلیون تومان است و می‌تواند این جریمه در ۲۴ ساعت اینده تکرار شود و کسانی که نیز از ساعت ۲۱ تا چهار صبح تردد می‌کنند جریمه‌ای به مبلغ ۲۰۰ هزار تومانی و قابل تکرار اعمال خواهد شد.

وی بیان کرد: کسانی که گروههای ضروری مثل دستگاههای خدمات رسان آب، برق، گاز نیروگاه نظامی و انتظامی با احصا کارکنان آنان در هر شهرستان و لیستی که توسط فرمانداری تهیه می‌شود شامل خودرو و کد ملی و نام و نام خانوادگی ان فرد در واقع باید از طریق پلیس راهور این اطلاع‌رسانی صورت بگیرد و مجاز به تردد باشد که همکاران ما در شهرستان‌ها در حال انجام این کار هستند قاسم نژاد در ارتباط با حضور کارکنان دولت در ادارات نیز گفت: براساس بخشنامه اداری استخدامی کشور در وضعیت زرد برخی از کارکنانی که ارائه کننده خدمات ضروری هستند می‌توانند صد در صد حضور داشته باشند اما در سایر ادارات که ضرورت بسیاری ندارد می‌توانند با دو سوم کارکنان‌شان حضور داشته باشند و در وضعیت نارنجی دستگاههای خدمات رسان ضروری با مجوز مسئول ارشد استانی یا ملی می‌توانند تا یک سوم کارکنان خود را تقلیل دهند.

وی ادامه داد: ادارات همان شهر نارنجی می‌تواند ۵۰ درصد کارکنان خود را کاهش دهد در وضعیت قرمز برای دستگاههای ضروری و خدمات دهنده اصلی برای مردم با مجوز مسئول استانی یا ملی می‌توانتد ۵۰ درصد کارکنان خود را کاهش دهد و در سایر ادارات شهر قرمز یک سوم کارکنان می‌توانند حضور داشته باشند.

قاسم نژاد گفت: تمامی مراکز آموزشی و آموزشگاه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها در وضعیت‌های مختلف در این ۲ هفته تعطیل هستند.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا در گیلان اظهار داشت: مراکز فرهنگی، اجتماعات، همایش‌ها، مصلی‌ها در وضعیت‌های سه‌گانه زرد، قرمز و نارنجی در این ۲ هفته تعطیل هستند و این مصوبه ستاد ملی مبارزه با کروناست که از شنبه قابلیت اجرایی دارد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads