کد خبر: 206688 - تاریخ: چهارشنبه، 18 نوامبر 2020 - 16:21

معاون دادگستری گیلان:

دادگستری گیلان در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی مصمم است

معاون دادگستری گیلان، گفت: دادگستری استان برای حفظ و صیانت از اراضی ملی، ساحلی، طبیعی و جنگلی مصمم بوده و با جدیت با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش خوبان،  جان احمد آقایی پیش از ظهر چهارشنبه در آئین معارفه رئیس جدید دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی بندر آستارا با بیان اینکه از تمامی ظرفیت‌ها برای حفاظت از اراضی ملی، جنگلی و ساحلی استفاده خواهد شد، به تأکیدات مقام معظم رهبری جهت حفظ جنگل، طبیعت و نوار ساحلی و مواهب خدادادی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: همه مدیران مکلف هستند فرمان رهبری را نصب العین قرار دهند و با تمام توان از این نعمت‌های الهی و ذخایر خدادادی که متعلق به همه نسل‌ها است، حفاظت و حراست کنند.

معاون دادگستری گیلان با بیان اینکه در استان‌ها و شهرستان‌های ساحلی تخریب و تعدی به اراضی ملی و جنگلی زیاد شده است، افزود: حراست از جنگل‌ها و مراتع نیازمند برنامه ریزی، تدبیر، پیگیری مستمر و جدی و قاطعیت دستگاه‌های مرتبط است.

وی با اشاره به دیدگاه اسلام در خصوص اهمیت حفظ زمین و ثروت‌های عمومی، گفت: اسلام همواره بر لزوم احساس مسئولیت انسان در قبال طبیعت و حفظ تعادل میان انسان و طبیعت تاکید کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان به اهمیت جنگل‌ها و مراتع اشاره و از دست اندازی افراد سودجو به جنگل‌ها و منابع طبیعی ابراز تأسف کرد و افزود: دستگاه‌های مسئول باید قاطعانه، با شجاعت و جدیت تمام با تعدی به جنگل‌ها و همچنین افراد ضد طبیعت مقابله کنند.

آقایی حفاظت از سواحل، جنگل‌ها، انفال و اماکن زیست محیطی را به لحاظ اقتصادی برای شهرستان‌هایی همچون شهرستان مرزی بندر آستارا بسیار مهم و یک منبع اقتصادی عنوان کرد و گفت: در بحث گردشگری، گردشگران برای دیدن طبیعت بکر این منطقه به آنجا سفر می‌کنند و اگر این طبیعت نابود شود بر پیکره گردشگری و اقتصادی شهرستان ضربه وارد خواهد شد.

وی بر ضرورت تمکین از قانون تاکید کرد و گفت: نظام قوانین در جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه‌های الهی، دینی و اسلامی تبیین شده و همه باید بر اساس این قانون و با احترام به آن حرکت کنیم.

آقایی با اشاره به غنای فرهنگی استان گیلان و شهرستان مرزی بندر آستارا، اظهار کرد: در آستارا متأسفانه ورود افراد خارج از شهرستان به منطقه و با توجه به گردشگر پذیر بودن آن موجب تغییر در فرهنگ منطقه شده و با فعالیت سوداگران و مخالفان طبیعت و جنگل شاهد دست درازی این افراد به محیط زیست، جنگل و سواحل آن هستیم که باید برخوردهای قانونی لازم در این رابطه صورت بگیرد.

کد خبر 5074792

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads