کد خبر: 206680 - تاریخ: چهارشنبه، 18 نوامبر 2020 - 11:28

شهرهای قرمز به‌مدت 2 هفته قرنطینه می‌شوند

قرارگیری خمام ، خشکبیجار و لشت نشاء در وضعیت سطح هشدار ۳

به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از شنبه، یک آذر ۱۳۹۹ شهرهای قرمز در سطح کشور دست‌کم به‌مدت دو هفته قرنطینه می‌شوند.

به گزارش خوبان خبر ؛ به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از شنبه، یک آذر ۱۳۹۹ شهرهای قرمز در سطح کشور دست‌کم به‌مدت دو هفته قرنطینه می‌شوند.

بنا به طرح جامعی که در ستاد کرونا تدوین شده، شهرهای کشور از لحاظ میزان ابتلا و مرگ و میر براثر کرونا، سطح هشدار دریافت می‌کنند.

براین اساس خمام بر اساس نقشه‌ای که از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌منظور اطلاع از وضعیت لحظه‌ای اعلام‌شده و در آدرس app.mask.ir/map در دسترس است در وضعیت قرمز و سطح هشدار ۳ قرار دارد.

به گزارش خوبان خبر ؛ سخنگوی ستاد مقابله با کرونا درخصوص جزییات محدودیت های شدید کرونایی گفت: منع تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در شهرهای قرمز اعمال می‌شود.

رئیسی ادامه داد: همه کلانشهرها جزء این ۲۵ شهر هستند و همه مشاغل بجز مشاغل سطح یک که تامین کننده مایحتاج مردم است مانند سوپرمارکت‌ها، امداد و نجات و بخش‌های درمانی، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی مانند مطب‌ها و امثالهم. در حوزه اداری هم حداکثر یک سوم کارکنان حق حضور دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا درباره ممنوعیت تردد در مناطقی که در سطح هشدار سه و دو یعنی سطح قرمز و نارنجی هستند، گفت: تردد‌هایی که ایجاد می‌شود در سطح هشدار قرمز و نارنجی است و پلاک های بومی حق حضور در دیگر شهرها را ندارند و اگر وارد شهر دیگری شوند با جریمه سنگینی روبرو خواهند شد.اکثر جرائم توسط دوربین‌ها اعمال می شود.

رییسی تصریح کرد: همه مدارس و دانشگاه‌ها غیر حضوری است. مراکز مذهبی و فرهنگی هم به مدت دو هفته تعطیل می‌شوند و در این مناطق بحث برگزاری نماز جماعات و جمعه هم تعطیل خواهد شد.

منبع : جهان و خمام نیوز

انتهای پیام/۸۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads