کد خبر: 206677 - تاریخ: چهارشنبه، 18 نوامبر 2020 - 08:35

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

افزایش قابل توجه موارد ابتلاء به کرونا در گیلان | ۳۹ مرکز در گیلان آماده ارایه خدمت‌

آبتین حیدرزاده با اشاره به افزایش قابل توجه موارد ابتلاء بیماری کرونا در کشور و استان گیلان، اظهار داشت: به منظور دسترسی مردم به خدمات تشخیصی و درمان سرپایی کووید ۱۹، تعداد ۳۹ مرکز ۱۶ساعته بصورت فعال در سطح گیلان آماده ارایه خدمت‌رسانی به عموم مردم می‌باشند.

به گزارش خوبان، آبتین حیدرزاده با اشاره به افزایش قابل توجه موارد ابتلاء بیماری کرونا در کشور و استان گیلان، اظهار داشت: به منظور دسترسی مردم به خدمات تشخیصی و درمان سرپایی کووید ۱۹، تعداد ۳۹ مرکز ۱۶ساعته بصورت فعال در سطح گیلان آماده ارایه خدمت‌رسانی به عموم مردم می‌باشند.

وی ادامه داد: در این مراکز ۱۶ساعته افرادی که دارای علایم بیماری و یا مشکوک به بیماری می‌باشند توسط پزشک ویزیت می‌شوند و در صورت نیاز، به منظور تشخیص بیماری نمونه گیری در این مراکز نیز صورت می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این مطلب که براساس دستورالعمل جدید وزارت متبوع، تست تشخیص کرونا در مراکز ۱۶ساعته افزایش یافته است، گفت: خوشبختانه در حال حاضر، از افراد در معرض تماس و یا دارای علایم در این مراکز، تست تشخیص کرونا بصورت رایگان انجام می‌گیرد.

حیدرزاده در ادامه تاکید کرد: اگر چنانچه فردی دارای علائمی مانند تب، سرفه و تنگی نفس باشد باید با شماره ۴۰۳۰ تماس حاصل نماید و در صورت نیاز، ضمن مراجعه سریع به مراکز منتخب ۱۶ساعته، از خدمات این مراکز بهره‌مند شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد موارد ابتلاء به کرونا، تصریح کرد: در حال حاضر یکی از دغدغه‌ها برای پیشگیری از گسترش بیماری کرونا در استان، برگزاری مراسم عزا و عروسی، سایر تجمعات همچنین رفت و آمدهای غیر ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه در خاتمه مشارکت و همراهی مردم را در کنترل و مقابله با کرونا بسیار مثمر ثمر دانست و گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلاء، به هموطنان توصیه می‌شود ضمن جدی گرفتن هشدارها در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حتما از ماسک استفاده نمایند و رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز مدنظر قرار دهند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads