کد خبر: 206547 - تاریخ: دوشنبه، 16 نوامبر 2020 - 13:01

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی میراث فرهنگی گیلان

پرداخت تسهیلات در حوزه گردشگری و صنایع دستی با تنفس ۶ ماهه

در بخش گردشگری به ازای هر اشتغال ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات ۱۲ درصدی پرداخت می‌شود، فعالان حوزه صنایع‌دستی نیز به ازای هر شغل می‌توانند ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند.

به گزارش خوبان، رضا حسن‌پور معاون برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به اینکه کرونا آسیب‌های زیادی به حوزه گردشگری استان وارده کرده است

وی گفت: گیلان استان گردشگرپذیری است اما از سال گذشته با ورود این بیماری منحوس بیشترین آسیب در حوزه گردشگری را شاهد بودیم به همین منظور برای جبران و حمایت از حوزه گردشگری تسهیلاتی را وزارت میراث فرهنگی و گردشگری درنظر گرفت که خوشبختانه گیلان تاکنون توانست بالغ بر ۹۲ درصد از ثبت نام کنندگان برای دریافت تسهیلات حمایتی را پرداخت کند.

حسن‌پور ادامه داد: با پیگیری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکنون به تعداد ۱۲۴۸ پرونده به میزان مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال (۱۸و نیم میلیارد تومان) تسهیلات ارزان قیمت با سود ۱۲ درصد پرداخت شده است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: این تسهیلات بیشتر در حوزه صنایع دستی و راهنمای گردشگری با تنفس ۶ ماهه پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه این سازمان طبق دستور وزارت میراث فرهنگی و گردشگری وام با سود ۱۲ نیز پرداخت می‌کند، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت موسوم به جانا با آدرس «myst.mcth.ir» مراجعه کنند و از این تسهیلات استفاده نمایند. همچنین افرادی که قبلا وام گرفته‌اند، می‌توانند دوباره تقاضا بدهند و از این تسهیلات نیز بهره‌مند شوند.

حسن‌پور در مورد پرداخت تسهیلات به دفاتر خدمات مسافربری نیز اظهار کرد: فعالان گردشگری و تورهای مسافربری نیز می‌توانند به سایت “ta.mcth.ir در صفحه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری جهت ثبت نام تسهیلات ویژه اقدام نمایند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری با بیان این مطلب که تمام تسهیلات مربوط به کرونا تا شش ماه تنفس دارد، گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان با توجه به مصوبه شماره ۷۸۸۳۳ مورخ ۱۲/۷/۹۹ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تسهیلات و بسته‌های حمایتی ویژه از جمله امهال باز پرداخت تسهیلات و تمدید مهلت حق بیمه سهم کارفرمایی تا پایان سال ۹۹، امهال هزینه‌های آب، برق و گاز و هزینه‌های مالیاتی سررسید سال ۹۹، تسهیلات بانکی با کارمزد ۱۲ درصد با تفس ۶ ماهه به منظور حمایت از بخش گردشگری در نظر گرفته است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads